به گزارش ایرنا عبدالعظیم رضایی روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی شهر سامن در دومین روز از هفته فرهنگی ملایر اظهار کرد: در این راستا دولت موظف است زمینه و بستر لازم را برای رشد و توسعه فرهنگی مهیا کند.
وی با تاکید بر اینکه مقاوم سازی فرهنگی جز با مجاهدت و ایثار اندیشمندان، فرهنگیان و فرهیختگان میسر نمی شود، افزود: اگر فرهنگ مقاوم سازی شود و در حوزه های مختلف یک فرهنگ غنی و باثبات باشد، هیچکس نمی تواند به آن آسیبی وارد کند.
وی با اشاره به ضعف فرهنگ در حوزه های مختلف بیان کرد: اگر امروز در حوزه اقتصاد مشکل داریم، به دلیل این است که فرهنگ بهره گیری از همه افکار، سلیقه ها و اندیشه ها را در عرصه های مختلف نداشتیم.
رضایی استفاده نکردن از خرد جمعی را نوعی ضعف فرهنگی در جامعه دانست و گفت: با وجود اینکه ایده های نوین و راهشگایی در حوزه مدیریتی کشور وجود دارد، اما هنوز در این حوزه مشکلات فرهنگی داریم و همچنان گروهی و حزبی فکر می کنیم.
وی با بیان اینکه در سیاست نیز زیرساخت های فرهنگی ما مشکل دارد، افزود: این به دلیل توسعه نیافتگی فرهنگی است و اجازه نمی دهیم همه افکار و اندیشه ها، عقاید خود را بیان کنند و عده ای با شعارهای عوام فریبانه می خواهند نظر مردم را جلب کنند.
فرماندار ویژه ملایر بر لزوم تقویت و ارتقای فرهنگ به عنوان شالوده نظام اجتماعی و مقابله با رفتار ضد فرهنگی تاکید کرد و گفت: باید نسبت به داشته های فرهنگی، افکار و اندیشه های خود حساسیت داشته باشیم.
رضایی ادامه داد: بر این اساس هفته فرهنگی ملایر فرصتی برای پاسداشت ارزش ها و داشته های فرهنگی و معرفی و انتقال آن به نسل های بعدی است و همه مسئولان امور فرهنگی وظیفه دارند از این سرمایه های فرهنگی تجلیل کنند.
وی به قدمت تاریخی و فرهنگی سامن با مردمی فهیم اشاره کرد و افزود: سامن با توجه به موقعیت جغرافیایی خود با فرهنگ های مختلفی تعامل کرده و با گرفتن نقاط قوت این فرهنگ ها، توانسته با پرورش شخصیت های بزرگ، در بخش های مختلف فرهنگی تاثیرگذار باشد.
به گزارش ایرنا رضایی خواستار معرفی آثار تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمندی چون شهرزیرمینی سامن از سوی اهالی قلم و رسانه شد و بیان کرد: کهن شهر تاریخی سامن واجد ارزش های بسیار بالایی است و همه تلاش ها باید برای اعتلای فرهنگ آن معطوف شود.
وی همچنین کاهش آسیب های اجتماعی و در راس آن مبارزه همه جانبه با اعتیاد را از اولویت های دولت یازدهم برشمرد و گفت: به این منظور چهارشنبه هفته جاری در پنجمین روز از هفته فرهنگی ملایر راهپیمایی بزرگ مردمی با شعار نه به اعتیاد در ملایر برگزار می شود تا یک برانگیختگی و انزجار عمومی نسبت به اعتیاد ایجاد شود.
در دومین روز از هفته فرهنگی ملایر از فعالان و فرهیختگان فرهنگی و ورزشی شهر سامن تجلیل به عمل آمد.
هفته فرهنگی ملایر از 18 دی آغاز شده و تا 24 دیماه ادامه دارد و بیش از 300 عنوان برنامه مختلف فرهنگی در سطح این شهرستان در حال برگزاری است.
شهرستان ملایر با دارا بودن جمعیتی بالغ بر 300 هزار نفر در 75 کیلومتری شهر همدان واقع شده است.
7528/6993*خبرنگار: معصومه موسوی*انتشار:اکبر بهاروند

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.