به گزارش ایرنا، امیر بینایی روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که دانستن و حفظ امنیت روانی جامعه، 2 اصل اساسی و مهم در حقوق شهروندی است، افزود: گروه ها و جناح ها جانب انصاف را نگهدارند و طوری عمل کنند که حقوق مردم که همان آرامش و امنیت اجتماعی است خدشه دار نشود .
وی افزود: دانستن از حقوق ملت است، بر اساس این اصل، همه ارکان باید در ارائه اطلاعات صحیح و جامع اهتمام داشته باشند.
وی کاهش سرمایه اجتماعی را ریشه آسیب های اجتماعی دانست و افزود: نوع برخورد گروه ها در عرصه نقد و رقابت، بنیان اعتقادی مردم به ویژه جوانان را متزلزل کرده است و موجب کاهش اطمینان و بی‌اعتمادی آحاد جامعه شده است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان ادامه داد: همه مردم ایران سوار بر کشتی انقلاب اسلامی هستند و به سوی مقصدی که حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب مشخص کرده اند در حرکت هستند، همه مردم باید شرایط سرعت بیشتر و دقت در رسیدن به هدف که قرب الهی و رشد و توسعه است را فراهم کنند.
وی با بیان این که بداخلاقی های سیاسی و گاهی بی ارزش جلوه دادن فعالیت های چشم گیر دولت تدبیر و امید که همان دولت جمهوری اسلامی ایران است، ضمن آب به آسیاب دشمن ریختن ، آسیب های جدی به حوزه اجتماعی کشور وارد کرده است، افزود: همه چه در مقام نقد و چه در مقام دفاع، باید به آن توجه کنیم .
بینایی ادامه داد: اگر همه گروه ها برای صیانت از حقوق شهروندی به ارائه برنامه ها و سیاست های کاری خود بپردازند، قدرت تشخیص مردم افزایش می یابد، تصمیم گیری برای مردم بهتر و راحت تر خواهد شد و نیازی به تخریب و ورود به فضای تشویش اذهان نخواهد بود.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان تاکید کرد: عذرخواهی برای کارهایی که به دلایلی به تاخیر افتاده و یا انجام نشده هم جز حقوق شهروندی است که دولت تدبیر و امید و شخص رئیس جمهوری بسیار خوب این فرهنگ را در جامعه پایه گذاری کرده است تا سایر دولتمردان نیز در مواقع کاستی از ولی نعمتان خود پوزش بخواهند که این کار ارزشمند باید در جامعه تعمیم پیدا کند و همه آن را الگو خود قرار دهند.
وی با بیان این که ایام انتخابات نزدیک است و مردم خود را برای حضور در صحنه ای بزرگ آماده می کنند، گفت: تمام جناح ها، گروه های فرهنگی سیاسی و اجتماعی باید دست در دست هم دهند و با همدلی و همفکری حضوری باشکوه در انتخابات را رقم بزنند.
وی افزود: همه گروه ها به مشارکت اجتماعی مردم نیازمندند پس بهتر است کاری کنند که اعتماد مردم بیشتر شود و کارهای خوبی که انجام شده است را بیان کنند و برای کارهای انجام نشده، پیشنهاد بدهند .
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان گفت: در این برهه زمانی حساس بداخلاقی ها در حوزه های مختلف وحدت و همدلی را دچار خدشه می کند.
وی با اشاره به حدیث قدسی «لولاک لما خلقت الفلاک» که درباره مقام والای حضرت رسول اکرم (ص) به عنوان الگوی خوبی ها و کامل ترین انسان آفریده شده است، گفت: حدیث نبوی «اِنّی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق»، نیز علت آفرینش زمین و آسمان را تعالی بخشیدن به مکارم اخلاق برشمرده است. .
وی، ریشه همه آسیب های اجتماعی را خروج از اخلاق اسلامی عنوان کرد و گفت: نخبگان جامعه باید به دنبال کاهش آسیب ها و رعایت اخلاق باشند که از دغدغه های مهم رهبر معظم انقلاب نیز است.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با بیان این که در تمام آموزه های دینی می توان ضرورت توجه‌ به اخلاق را مشاهده کرد، گفت: امید است بتوانیم با تاسی به این آموزه های اخلاقی همچون دوران طلایی دفاع مقدس جامعه ای سرشار عشق ، همکاری ، همدلی و متعالی و با رویکرد نوعدوستی و اصلاح امور داشته باشیم.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.