به گزارش روز یکشنبه دفتر نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی ،علی اکبر کریمی افزود: بر اساس مفاد ماده 109 قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شد 27 درصد از ارزش افزوده درآمدهای عمومی را برای توسعه ورزش مدارس، بانوان، روستایی و عشایری، همگانی و زیرساخت های ورزشی با اولویت بخشی به ورزش معلولان و جانبازان اختصاص دهد.
وی ادامه داد: این ماده قانونی شامل 2 تبصره هزینه کرد منابع در آمدی حاصل از این ماده قانونی در استان ها و ممنوعیت پرداخت هر گونه اعتبار مالی از محل بودجه کشور برای ورزش حرفه ای است زیرا ورزش حرفه ای به دلیل سرمایه گزاری حامی مالی در این بخش از ورزش درآمد زا است و اختصاص بودجه از سوی دولت به این بخش، ممنوع می باشد.
نماینده مردم اراک ،خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: تصویب این قانون مغایرتی با حمایت دولت از ورزش قهرمانی ندارد و سازو کار لازم برای این مقوله انجام می شود.
کریمی، تصویب این مصوبه را دستاوردی بزرگ برای توسعه ورزش دانست و گفت: این مصوبه قانونی منابع مالی بسیاری که بیش از هزار میلیارد تومان است را به ورزش همگانی اختصاص داده و با این اقدام تحول بزرگی را در ورزش کشور ایجاد می کند.

1955/6013/خبرنگار: مهدی عظیمی**انتشار دهنده:مژگان حیدری

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.