بار دیگر موضوع انتقال آب خزر به استان سمنان جنجالی شد و طرحی که قرار بود آب را به سرزمین تشنه دیار قومس روانه کند، درگیر و دار مباحث تخصصی و بیشتر منطقه ای و شاید هم سیاسی، قرار گرفت و این بار و در جریان بررسی برنامه توسعه کشور در مجلس شورای اسلامی، ممنوعیت برداشت از دریاچه خزر و انتقال بین حوضه ای به تصویب نمایندگان رسید تا سنگی بزرگ پیش پای انتقال آب به سمنان ایجاد شود.
هر چند نمایندگان و مسوولان استان سمنان می گویند این محدودیت شامل طرح انتقال آب خزر به استان سمنان نمی شود، اما از آن طرف، نمایندگان استان مازندران که از سال های قبل تلاش های بسیاری برای رد این طرح داشته اند و در گفتاری پیروزمندانه، از حذف کامل آن سخن می رانند!
هرچند فعلا، اطلاعات کاملی دراین باره به جز نظرهای دو طرف بهره بر نیست و باید منتظر واکنش مسوولان وزرات نیرو و دولت دراین باره باشیم، تا تکلیف این طرح دقیقا و با تفسیر و تبیین دقیق قانون مذکور مشخص شود و طبیعی است اگر طرح در هر صورت اجرایی نشود، استان سمنان با شرایط سختی در آینده نزدیک از نظر تامین منابع مالی مورد نیاز خود مواجه خواهد شد و می بایست به دنبال راه حل های دیگری بود.
هرچند در حال حاضر هم اتخاذ راه های دیگر ضروری است زیرا بیش از هشت سال از ارایه طرح انتقال آب خزر می گذرد و تا کنون حاصلی جز بحث و جدل نداشته است و عملا هیچ گونه حرکت رو به جلو نداشته ایم.
آیا می توان در سایه چنین طرحی، در سایه خنک و اطمینان بخش غفلت خود تکیه دهیم که نگران نباشید که امواج حیات بخش از پشت کوه های البرز زمین های تشنه ما را سیراب می کند.
7341/6103
خبرنگار: خدیجه سلطانی پور ** انتشاردهنده: مصطفی دهقان

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.