بارش شدید برف در اوایل ماه گذشته در استان مازندران خسارات زیادی به بخش های مختلف کشاورزی و باغی استان وارد کرده است.
به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن خیریانپور عصر چهارشنبه در نهمین جلسه شورای اداری مازندران که با حضور وزیر ارتباطات و فناوی اطلاعات در تنکابن برگزار شد، افزود : ضمن اینکه دولت تدبیر و امید از محل مشوق های صادراتی نیز مبلغ پنج میلیارد تومان دیگر تصویب کرده است.
وی اظهار داشت : مازندران در بحث اقتصاد مقاومتی در پرداخت بسته رونق تولید به تعداد 860 فقره و در مجموع به مبلغ 360 میلیارد تومان توانست رتبه نخست کشوری را به خود اختصاص دهد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار مازندران با بیان اینکه مازندران جزو 6 استان شاخص و برتر کشور است ، گفت : تاکنون 14 جلسه ستاد فرماندهی اقتصادی مقاومتی در استان تشکیل گام های موثری نیز در این زمینه برداشته شده است.
خیریانپور به مشکلات زیر ساختی غرب مازندران اشاره کرد و افزود : بحث ترافیک و احداث کمربندی شهرهای غرب استان از دغدغه های اصلی مردم منطقه است که باید اعتبارات مصوب آن هر چه زودتر تخصیص یابد.
وی ادامه داد : غرب مازندران از ظرفیت های بالفعل و بالقوه بسیار زیادی برخوردار است که در زمینه شکوفا کردن این زمینه تلاش شود.
نماینده مردم تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت : دولت تدبیر و امید اعتبارات پروژه های سفر ریاست جمهوری به استان مازندران را هر چه زودتر اختصاص دهد تا مشکلات این منطقه به حداقل برسد.
شمس اله شریعت نژاد افزود : غرب مازندران با مشکلات عدیده ای همچون تامین آب آشامیدنی ، ترافیک ، کمبود مراکز درمانی و محیط زیستی مواجه است که باید تلاش کنیم این کمبودها به حداقل برسد .
وی اظهار داشت : امروز مشکل اصلی مردم منطقه تامین آب آشامیدنی است در حالی که میزان بارش باران در این مناطق یکهزار و 200 میلی لیتر است و آب شرین رودخانه های این منطقه به دریا می ریزد .
شریعت نژاد با بیان اینکه از شهر تنکابن روزانه 6 هزار و 700 متر مکعب فاضلاب به دریا ریخته می شود ، گفت : متاسفانه محیط زیست به جای اینکه به فکر سلامت و شکوفایی باشد ، مانعی برای توسعه کشور شده که باید قوانین آن در این زمینه بازنگری شود.
نماینده مردم شهرستان های تنکابن ، رامسر و عباس آباد در مجلس شورای اسلامی گفت : در سفر اخیر ریاست جمهوری به مازندران احداث چندین کمربندی برای شهرها غرب مازندران مصوب شده اما تاکنون اعتبارات کامل آن تخصیص نیافته است.
وی افزود : دولت تدبیر و امید توفیقات خوبی در زمینه برجام ، سلامت و مهار تورم به دست آورده و با وجود ضعف درآمدی که ارثیه دولت گذشته است ، خدمات رسانی خوبی در این زمینه داشته است.
در این جلسه علاوه بر استاندار ، معاونین استانداری ، مدیران کل و مسئولان شهرستان های غرب استان مازندران حضور داشتند.
خبرنگار : علیرضا پور علم ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
/1602/7513/1654

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.