فاطمه ذوالقدر روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مقایسه وضعیت اقتصادی دولت فعلی با دولت قبل و دقت نظر در دیپلماسی خارجی دولت تدبیر و امید در دوران پسابرجام، بیانگر موفقیت چشمگیر دولت و روند روبه رشد جذب سرمایه های خارجی برای توسعه اقتصادی کشور است.
وی با اشاره به افزایش تولید و صادرات نفت ایران در دولت یازدهم اظهار کرد: این مهم نشان می دهد که رئیس جمهوری در تحقق وعده خود در رفع تحریم ها و برغم بدعهدی طرف های مقابل، موفق بوده است.
ذوالقدر، نجات کشور از دلالان دوران تحریم و مفسدان اقتصادی که به اعدام محکوم شده اند را از جمله دستاوردهای برجام ذکر کرد و افزود: در فضای پسابرجام که در نتیجه هدایت حکیمانه رهبر انقلاب و تلاش موثر دولت تدبیر و امید ایجاد شد، همین که دیگر شاهد حضور «جمشید بِسْم الله ها» یا «بابک زنجانی ها» در حوزه اقتصاد کشور نیستیم، بس است.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، فروش آزادانه نفت و دریافت مستقیم و بدون دغدغه پول حاصل از فروش نفت و واریز مستقیم آن به خزانه بیت المال را از دیگر دستاوردهای ارزشمند و قابل توجه دولت یازدهم ذکر کرد.
ذوالقدر گفت: اگر تدبیر رهبر معظم انقلاب و برنامه ریزی هدفمند رئیس جمهوری و دستگاه دیپلماسی کشور نبود، بنابر شواهد و نظرات کارشناسان، بدخواهان ایران اسلامی در پی تحمیل شرایط سخت اقتصادی بر کشور بودند که در سایه اقدامات انجام شده، تمامی این نیات شوم خنثی و نقش برآب شد.
وی با اشاره به امنیت پایدار و همه جانبه حاکم بر کشور افزود: حضور گسترده هیات های تجاری و گردشگران خارجی از کشور های مختلف اروپایی و آسیایی علاوه بر توسعه شرایط اقتصادی کشور، نشاندهنده آرامش، صلح و امنیت حاکم بر کشور است.
ذوالقدر تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی قصد داشتند با تشکیل گروه های تروریستی تکفیری به کشور ضربه وارد کنند که با برقراری امنیت پایدار در کشور به واسطه تلاش نیروهای امنیتی، نظامی و انتظامی و سربازان خط مقدم دیپلماسی که نماد آن سردار سلیمانی و دکتر ظریف هستند، این توطئه دشمن نیز خنثی و منجر به شکست شد.
وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهوری در خصوص خنثی کردن توطئه ایران هراسی تصریح کرد: حضور چشمگیر هیات های اقتصادی و سرمایه گذاران خارجی، موفقیت در برجام نفتی و همچنین افزایش میزان سفر گردشگران خارجی به ایران نشاندهنده نقش برآب شدن این ترفند دشمن و تحمیل شکست دیگری بر پیکره استکبار جهانی است.
ذوالقدر گفت: حضور گسترده سرمایه گذاران خارجی به منظور آشنایی با فرصت ها و ظرفیت های اقتصادی کشور از دیگر اقدامات مهم و قابل توجه دولت یازدهم در راستای خنثی کردن توطئه ایران هراسی دشمنان ایران اسلامی است.
وی با اشاره به وحدت و همدلی میان دولت، ملت، رهبری و قوای مسلح، تاکید کرد: توسعه اقتصادی کشور در بخش های مختلف از جمله کشاورزی، لغو تحریم ها و قطعنامه های ظالمانه علیه ایران، افزایش میزان تولید و صادرات نفت و ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی کشور به عنوان دستاورد این وحدت و همدلی از دیگر موفقیت های دولت تدبیر و امید است.
ذوالقدر ادامه داد: در بخش ایجاد فرصت های شغلی و برغم مشکلات ناشی از تحریم های ظالمانه، دولت یازدهم گام های موثری را برداشته که البته کافی نیست اما به طور یقین با توجه به اقدامات هدفمند انجام شده، در آینده شاهد بهبود وضعیت اقتصادی و کاهش نرخ بیکاری کشور خواهیم بود.
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه، منشور حقوق شهروندی را از دیگر موفقیت های بزرگ دولت تدبیر و امید در راستای تحقق وعده های رئیس جمهوری عنوان کرد.
ذوالقدر گفت: برهمین اساس و با در نظر گرفتن مجموعه شرایط، دولت یازدهم عملکرد مطلوب و قابل قبولی را در حوزه های مختلف داشته است.
تهرام 6139//1625
خبرنگار: محمد بیدارمنش - انتشار دهنده: محسن فتاحی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.