به گزارش پایگاه خبری پلیس سردار سرتیپ پاسدار حسین اشتری روز یکشنبه در جمع مسئولان شهرستان نهبندان و کارکنان هنگ مرزی این شهرستان، افزود: نیروی انتظامی به صورت قاطع با کسانی که قصد برهم زدن نظم و امنیت عمومی را دارند، برخورد خواهد کرد.
وی با تاکید بر امنیت پایدار مرزهای شرقی کشور، اظهار کرد: مردم شهرستان نهبندان مردمانی عزیز، شریف، سختکوش و متدین هستند، هر چقدر نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بتواند برای مردم این منطقه سرمایه گذاری کند به نفع کشور خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری به شهرستان نهبندان و مناطق محروم عنایت ویژه ای دارند، گفت: اگر بخواهیم توسعه، پیشرفت و آبادانی را مدنظر داشته باشیم بایستی امنیت را به ارمغان بیاوریم.
وی ادامه داد: به برکت خون شهدا و هدایت های رهبر فرزانه انقلاب و ایستادگی نیروهای مسلح به خصوص مرزداران سختکوش نیروی انتظامی، امنیت بسیار خوبی در کشور حاکم است.
به گفته سردار اشتری ایران اسلامی در منطقه ای واقع شده که اطراف آن را ناامنی فراگرفته و از سوی دیگر در سراسر دنیا گروه های تروریستی و تکفیری نیز در حال عملیات خرابکاری هستند، همچنین کشورهایی که خود را مهد تمدن و آزادی می دانند درگیر ناامنی شده اند که این نتیجه حمایت های آنها از گروهک های تروریستی است.
وی با اشاره به بیانات فرماندهی معظم کل قوا که کارکنان نیروی انتظامی را در زمره مجاهدان فی سبیل الله توصیف کردند، یادآور شد: باید به دریافت این مدال از سوی معظم له، افتخار کنیم و آن را غنیمت بشماریم.
وی کار در نیروی انتظامی را سخت و دشوار دانست و ادامه داد: پلیس جان خود را در طبق اخلاص گذاشته تا امنیت در کشور برقرار شود.
وی همچنین به پیشینه تاریخی ناامنی شهرستان نهبندان اشاره کرد و گفت: در سال های نه چندان دور این منطقه حاکی از شرارت های گروهک های تروریستی و اشرار بود اما امروزه مرزهای ایران، جزو امن ترین مناطق کشور است.
فرمانده نیروی انتظامی محرومیت ها در نهبندان را زیاد ذکر کرد و ادامه داد: توسعه زیرساخت های لازم برای رفع محرومیت زدایی در این شهرستان ضروری است.
به گفته وی نیروی انتظامی نیز با برنامه ریزی های لازم و توسعه خانه های سازمانی در این شهرستان به دنبال ایجاد رفاه و تقویت معیشت کارکنان و خانواده آنهاست.
سردار اشتری عنوان کرد: سال های گذشته اقدام خوبی در مرزهای شرقی کشور صورت گرفت به گونه ای که بنیه دفاعی و عملیاتی مرزها تقویت شده است.
وی یادآور شد: در بازدید اخیر، برنامه ریزی های لازم برای اختصاص تجهیزات الکترونیکی ، اپتیکی، سلاح های به روز اعم از سبک و سنگین و نیز ادوات لازم برای مرزها پیش بینی خواهد شد.
وی بیان کرد: در نظرسنجی های صورت گرفته، بیشترین میزان مشارکت مردم در طرح های اجتماعی مربوط به خراسان جنوبی بود و مردم استان بیشترین حمایت را از طرح های و برنامه های نیروی انتظامی دارند.
سردار اشتری دیروز(شنبه) وارد خراسان جنوبی شد تاکنون از مناطق مرزی شهرستان های مرزی درمیان و نهبندان بازدید کرد.
نهبندان مرکز این شهرستان در 200کیلومتری جنوب بیرجند مرکز خراسان جنوبی قرار دارد.
شهرستان نهبندان با بیش از 59 هزار نفر جمعیت و 26 هزار کیلومترمربع مساحت از شمال و غرب به شهرستان بیرجند، از جنوب به استان های سیستان و بلوچستان و کرمان و از شرق به افغانستان و شهر زابل محدود می شود.
این شهرستان با 140 کیلومتر مرز مشترک با افغانستان در جنوبی ترین نقطه خراسان جنوبی در ناحیه بیابانی، تقریبا خشک و کم آب استان قرار دارد.
نهبندان به دلیل وجود راه های اصلی و درجه یک و قرار داشتن در مجاورت استان های کرمان و سیستان و بلوچستان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.
همچنین نزدیکی به پاکستان و افغانستان و بنادر جنوبی ایران به ویژه چابهار و قرار گرفتن بر سر راه های مهم بازرگانی شرق ایران اهمیت زیادی دارد.
برای دریافت لحظه به لحظه اخبار خراسان جنوبی به کانال تلگرامی irnabirjand@ ملحق شوید.
*7556 *2047*خبرنگار- حکیمه مصطفایی*انتشار دهنده- عباسقلی اشکورجیری *

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.