حسین زارع صفت روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بی شک انتخاب مشهد به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام توسط سازمان کنفرانس جهانی و نیز شهر صنایع دستی و گوهرسنگ های قیمتی، فراخوانی جهانی است تا مسلمانان کشورهای جهان به خصوص کشورهای اسلامی از این رویداد به عنوان فرصتی برای گفتمان سازی و تعامل هر چه بیشتر بین مسلمانان جهان اسلام استفاده کنند.
وی بیان کرد:دنیا امروز و در آغازین روز از سال 2017 میلادی مشهد را به رسمیت شناخته است و ما نیز باید از این فرصت به وجود آمده در راستای معرفی هر چه بهتر ظرفیت های تاریخی، فرهنگی و گفتمان فرهنگی، غنای تاریخی و تمدنی خراسان رضوی و مشهد الرضا و معرفی فرهنگ رضوی تلاش کنیم.
وی تاکید کرد:به منظور ارتقا و بهبود خدمت رسانی به واحدهای گردشگری در کلانشهر مذهبی جهان اسلام تمامی تاسیسات گردشگری خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد مورد ارزیابی مجدد قرار گرفته است.
مدیر کل میراث فرهنگی خراسان رضوی در خصوص لزوم برنامه ریزی مناسب و شایسته برای پذیرایی از میهمانان مشهد 2017اظهار کرد: هتل های چهار و پنج ستاره مشهد نقش مهمی در پذیرایی شایسته و در شان میهمانان رویداد مشهد 2017 دارند وهدف میراث فرهنگی این است که تمامی میهمانان در واحدهای اقامتی استاندارد و مجوز دار اسکان پیدا کنند.
از سال 2011 میلادی همه ساله سه کشور از حوزه کشورهای آفریقایی، اسلامی و اسلامی غیرعربی به عنوان پایتخت فرهنگ اسلامی معرفی می شوند. آیسسکو (ISESCO) سازمان علمی، فرهنگی و آموزشی وابسته به سازمان کنفرانس اسلامی با عضویت 57 کشور اسلامی، کلانشهر مذهبی مشهد را برای سال2017 میلادی به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در آسیا انتخاب کرده است.
7496/ 6012 خبرنگار:آرزو جاودانی **‌انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.