به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری، فریدون همتی روز یکشنبه در چهارمین نشست خود با فرمانداران و بخشداران استان در سال جاری افزود: مسولیت ها امانتی هستند که باید با نگاه انجام خدمت به نظام و مردم و در راستای پیگیری و تحقق منویات مقام معظم رهبری به آنها نگاه شود.
وی اضافه کرد: باید تلاش شود با وجود کمترین امکانات بیشترین ثمره نصیب شهروندان جامعه شود و نباید به خاطر رفاقت،هم حزبی و هم گروهی بودن بین مردم تبعیضی قائل شد.
استاندار قزوین تصریح کرد: فرمانداران و بخشداران باید تلاش کنند در حوزه های سیاسی، اجتماعی و اقتصادی فردی تاثیر گذار باشند و به شکل مستمر و روزانه مسائل و نقط ضعف و قوت شهرستان ها و مناطق را رصد کنند.
همتی با بیان اینکه مردم به دولت اعتماد کرده اند بنابراین باید از این اعتماد مثل ناموس حفاظت و پاسداری کرد، افزود: درحال حاضر متاسفانه رقبای دولت سعی دارند کارکرد دولت را ضعیف نشان دهند در حالیکه رقابت سالم باید مبتنی برانصاف و رعایت ارزش های اسلامی باشد.
وی اظهار کرد: در جامعه ای که رقابت نباشد آن جامعه مرده است اما در این رقابت ها نباید اخلاق را زیر پا گذاشت و به خاطر منافع گروهی و حزبی ،منافع ملی را زیر پانگذاریم.
همتی با بیان اینکه برخلاف برخی ادعاهای منتقدان، دولت به دشمنان کشور و نظام اعتماد نکرده و نمی کند، اضافه کرد: با امریکا تا زمانی که از خوی استکباری خود دست برندارد دشمن بوده و در مقابل آنها می ایستیم و آن را دشمن تاریخی خود می دانیم و در حال حاضر هم هیچ کس در دولت به امریکا اعتماد ندارد.
وی با بیان اینکهدر شرایط موجود به مدیران متفاوت،قدرتمند، جسور، اندیشمند و نوآور نیاز داریم، خاطرنشان کرد: باید بتوانیم روحیه نشاط و امید را در جامعه حفظ کرده و با اطلاع رسانی مناسب و مرور برنامه ها،دستاوردهای دولت در بخش ها و حوزه های مختلف را برای مردم تشریح کنیم.
وی با اشاره به کارنامه موفق دولت در بخش های مختلف، اظهار کرد: کاهش نرخ تورم،بالا رفتن رشد اقتصادی و افزایش حجم صادرات نشان از حرکت دولت در مسیر درست دارد
استاندار قزوین گفت: باید در استان به گونه ای برنامه ریزی شود که در سال آخر دور اول رئیس جمهوری با وجود تخریبی که از سوی مخالفین علیه دولت صورت می گیرد ،این تخریب ها نتواند عملکرد کارگزاران در ذهن مردم را مخدوش و تخریب کند.
همتی با تاکید بر ضرورت اطلاع فرمانداران از آخرین وضعیت واحدهای تولیدی در سطح شهرستان ها و مناطق در ادامه خواستار استفاده بهینه از اعتبارات تخصیص یافته در راستای رونق تولید و اشتغال زایی شد و افزود: دولت برای توسعه بخش روستایی ،منابع مناسب و ارزان قیمتی در سفر ریاست جمهوری به استان تخصیص داده شده است که فرمانداران و بخشداران باید با همراهی و همکاری دستگاه های اجرایی در جهت جذب این منابع تلاش کنند.
وی تصریح کرد: پیگیری مصوبات سفر خیلی مهم بوده و لازم است به طور مرتب در جلسات و نشست با اقشار مختلف اجتماعی برای مردم تبیین شود و علاوه بر آن آثارمثبت برجام و گفتمان دولت از جمله موضوعاتی است که باید از سوی مدیران،فرمانداران و بخشداران برای مردم تشریح شود.
استاندار قزوین با بیان اینکه دولت و در راس آن شخص رئیس جمهوری به طور جدی معتقد و ملتزم به منویات رهبری است و این موضوع باید به درستی برای مردم تشریح شود، اظهار داشت:مردم درخصوص عملکرد دولت و مسئولان قضاوت خواهند داشت بنابراین مدیران باید رفتار خوبی با مردم داشته و در جهت حل مشکلات مردم حرکت کرده و مردم را امیدوار کنند.
همتی اضافه کرد: در دفاع از عملکرد دولت نباید محافظه کاری کرد بلکه به طور قاطع،منطقی و مودبانه باید از دولت دفاع کرد تا امیدواری مردم به دولت درجهت رفع گرفتاری ها افزایش یابد.
وی با اشاره به دیدار اعضای دولت با مقام معظم رهبری، اظهار داشت: معظم له در دیدار اعضای هیات دولت با ایشان گفتند تبلیغ دولت، کار دولت است که جمله درست و دقیقی است بنابراین باید به شکل شبانه روزی برای مردم تلاش کرد.
تعامل با نمایندگان مجلس و استفاده از ظرفیت آنها و تعامل با ائمه جمعه و فعالان فرهنگی و اجتماعی از دیگر موضوعاتی بود که در این نشست از سوی استاندار قزوین مورد تاکید قرار گرفت.
3013/ 6128
خبرنگار: رضا اولادی**انتشاردهنده: وحید مقدم سلیمی

منبع ‫:‬ ایرنا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.