رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی موجب ابتلای ۱۷۴ تن به ویروس کرونا در این استان شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان با اعلام اینکه برگزاری مهمانی و دورهمی‌های خانوادگی موجب ابتلای ۱۷۴ تن به ویروس کرونا در این استان شده است، گفت: همدان همچنان در منطقه سبز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و هم اینک به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که این آمار در همدان ۹۲ نفر است.

به گزارش جماران، رشید حیدری مقدم روز یکشنبه در ستاد استانی مقابله با کرونا گفت: تنها یک فرد مبتلا به کرونا در همدان ۴۸ نفر را در یک مهمانی به بیماری کرونا مبتلا کرده‌ که این روند در تجمعات خانوادگی همچنان به چشم می‌خورد.

وی بیان کرد: هم اینک شماری از افراد غیربومی مبتلا به ویروس کرونا که ساکن کردستان و کرمانشاه در این استان ها پذیرش نشده و برای بستری و مداوا به همدان آمدند که با توجه به شرایط خاص در بیمارستان های این استان پذیرش می شوند.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان  با بیان اینکه هم اینک به شدت به دستگاه اکسیژن ساز در بیمارستان شهید بهشتی و امام حسین ملایر (ع) نیاز داریم افزود: یکی از مهمترین نگرانی های علوم پزشکی تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران است.

حیدری مقدم با بیان اینکه دستگاه اکسیژن ساز موجود کفاف بیماران بستری در بیمارستان ها را نمی دهد اظهار داشت: قیمت این دستگاه از ۱۱۰ میلیون به یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افزایش یافته با این وجود یک دستگاه با ده ها واسطه خریداری شد و هم اینک در حال نصب در بیمارستان سینا است.

وی گفت: همدان همچنان در منطقه سبز از نظر ابتلا به کرونا قرار دارد و هم اینک به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ۲۷۰ نفر در کشور به ویروس کرونا مبتلا شدند که این آمار در همدان ۹۲ نفر است.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: شاخص سرایت پذیری ویروس کرونا یعنی هر فرد آلوده چند فرد را می تواند بیمار کند از زیر یک به ۱.۱۵ رسیده که افزایش شاخص سرایت پذیری نگرانی جدی علوم پزشکی است.

حیدری مقدم اضافه کرد: نتایج غربالگری آزمایشگاهی مربوط به مراکز سرپایی دانشگاه علوم پزشکی همدان موید این است که از ۶ هزار و ۷۱۴ آزمایش در مراکز سرپایی یک هزار و ۹۵۶ مورد مثبت بوده یعنی ۲۳ درصد مراجعان به مراکز سرپایی تست کرونایشان مثبت بوده است.

وی گفت: از نظر تعداد آزمایش ها از ۴۰تا ۵۰ مورد به ۴۰۰ نمونه در روز رسیدیم و هم اینک استان همدان در وضعیت زرد قرار دارد و از نظر شهرستانی، همدان، ملایر، بهار و فامنین در وضعیت زرد، نهاوندو تویسرکان نارنجی و کبودراهنگ، رزن و اسدآباد در مرز سفید قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی همدان ادامه داد: یکی از مهمترین نگرانی ها عادی انگاری بیماری از سوی مردم بوده که این وضعیت نه تنها در همدان بلکه در کل کشور حاکم است هر چند شرایط کنونی همدان از نظر ابتلا به کرونا قابل کنترل است.

حیدری مقدم خواستار ممانعت از برگزاری مراسم در معابر و کوچه شد و گفت: این وضعیت هم اینک بیشتر در شهرستان ملایر به چشم می خورد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.