مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان اعلام کرد: هیچ شهری در این استان وضعیت سفید کرونا ندارد.

 

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی ابن سینای استان همدان اعلام کرد: نهاوند، فامنین و کبودرآهنگ در استان همدان از نظر شیوع ویروس کرونا در وضعیت قرمز قرار دارند و سایر شهرستان های استان نیز وضعیت زرد دارند.

به گزارش جماران، محمد طاهری با اشاره به تعداد مبتلایان به کرونا در استان همدان اعلام کرد: تاکنون تعداد ۱۲۲۳ مورد مثبت ابتلا به کرونا در همدان داشته ایم که ۱۰۰۵ نفر بهبود یافته و ۱۳۰ نفر بر اثر این بیماری در استان همدان فوت کرده اند.

طاهری تصریح کرد: در حال حاضر ۸۸ نفر از بیماران درگیر با کرونا، در بیمارستان های استان بستری بوده و در استان همدان وضعیت سفید نداریم.

وی با بیان اینکه شهرستان های فامنین، کبودراهنگ و نهاوند در وضعیت قرمز قرار دارند، افزود: سایر شهرستان های استان نیز وضعیت زرد دارند که به این ترتیب شاهد افزایش موارد مثبت کرونا در استان هستیم.

طاهری در ادامه با اشاره به این که هم اکنون، روزانه ۱۶ تا ۱۸ مورد مثبت کرونا در همدان شناسایی می شود، گفت: کشاورزان بیش از پیش درگیر کرونا شده اند.

وی استان همدان را جزء آن دسته از استان هایی دانست که هنوز پیک بیماری را تجربه نکرده و گفت:اگر فاصله گذاری اجتماعی و نکات بهداشتی را در زمینه مقابله با کرونا در پیش نگیریم، حتماً شاهد پیک کرونا در استان همدان هستیم 

وی مهم‌ترین آفت در زمینه شیوع کرونا را بی تفاوتی مردم دانست و افزود: از تعداد ۱۲۲۳ مورد مثبت مبتلا به کرونا در استان همدان، تعداد ۶۲۶ نفر زن و ۵۹۷ نفر مرد بوده که ۸۶۴ نفر در شهرها و ۳۵۹ نفر در روستاها سکونت دارند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: ۸۲۰ نفر از بیماران در همدان هیچ بیماری زمینه ای نداشته و در گذشته مبتلایان به این ویروس، علائم تنفسی و در حال حاضر علائم گوارشی دارند.

وی تأکید کرد: از مردم خواهشمندیم همچنان فاصله گذاری های فیزیکی و اجتماعی را رعایت کرده و نسبت به این ویروس بی تفاوت نشوند چرا که عدم رعایت باعث بحرانی شدن شرایط می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.