رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، گفت: بیش از 280 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با اشاره به اینکه بیش از ۲۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان زنجان بستری هستند، گفت: وضعیت شهرستان های زنجان و خرمدره همچنان قرمز است.

به گزارش جماران، پرویز قزلباش ظهر یکشنبه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در محل استانداری زنجان، با بیان اینکه آمار بیماران کرونایی بستری در استان افزایش داشته است، گفت: تا به امروز ۲۱ هزار و ۶۸۱ تست از مبتلایان به کرونا در استان گرفته شده است.

وی اظهار کرد: از مجموع تست‌های گرفته شده از بیماران بیش از ۱۷ هزار مورد تست‌های سرپایی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، با بیان اینکه از تست‌های انجام گرفته به تعداد یک هزار و ۲۷۱ نفر شامل افرادی است که در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند وتست سه هزارو ۵۶۲ نفر مثبت شده و تعداد فقط ۶۵ نفر در بیمارستانها بستری شدند.

قزلباش تاکید کرد: اگر تست‌هایی سرپایی کرونا انجام نمی‌گرفت، ۵۰ درصد کل این تعداد باید در مراکز بیمارستانی استان بستری می‌شدند.

وی با بیان اینکه فقط ۳۰ درصد تخت‌های بیمارستانی استان برای بیماران کرونایی اشغال شده است، گفت: شدت شیوع ویروس افزایش یافته و مردم توجه کنند که کرونا قطع نشده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان، ابراز کرد: انجام تست آنتی بادی از بیماران بهبود یافته به بیش از سه هزارو ۵۰ نفر رسیده و در حال حاضر بیش از ۲۸۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی زنجان بستری است.

قزلباش با بیان اینکه میزان آلایندگی بیماری کرونا در استان افزایش یافته است، افزود: مردم مراقب بهداشت خود باشند چرا که این بیماری همچنان هست و شهرستانهای زنجان و خرمدره همچنان قرمز است.

وی ادامه داد: تعداد فوتی‌ها در خصوص بیکاری کرونا کاهش یافته ولی تعداد بیماران بستری و تست مثبت رشد داشته است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.