فرماندار ویژه مهاباد از ممنویت ارائه خدمات دولتی به افراد بدون ماسک در دستگاه های این شهرستان خبر داد.

فرماندار ویژه مهاباد گفت: دستگاه‌ها و نهادهای دولتی موظف شده‌اند به افرادی که بدون ماسک به آن اداره مراجعه می‌کنند، خدمات ارایه ندهند.

به گزارش جماران، ایرج شجاعی با بیان اینکه دستگاه های دولتی مهاباد موظف شده اند به افراد بدون ماسک خدمات ارائه ندهند، گفت: با ابلاغ دستورالعمل ستاد کرونا این شهرستان استفاده از ماسک در تمامی ادارات و دستگاه‌های اجرایی، بانک‌ها و پست بانک‌ها اجباری است و با افرادی که به عنوان عامل تهدیدکننده سلامت با نادیده گرفتن پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی هستند از طریق مراجع قضایی برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه مهاباد هم‌اکنون در وضعیت بحرانی قرار دارد، ادامه داد: از آنجا که افراد در معابر عمومی شلوغ و پرتردد ممکن است در معرض عطسه و سرفه قرار گیرند و این احتمال وجود دارد افرادی که عطسه می‌کنند ناقل هم باشند، پس برای حضور در تجمعات و مکان‌های عمومی طبق نظر وزارتخانه بهداشت و درمان از ماسک استفاده کنند.

وی اظهار داشت: شهروندان همچنان باید نسبت به شیوع کرونا دغدغه داشته باشند و علاوه بر رعایت توصیه‌های بهداشتی و فاصلهگذاری اجتماعی، استفاده از ماسک را جدی بگیرند.

فرماندار مهاباد بیان کرد: زدن ماسک در معابر و اماکن عمومی نشانه وجدان بیدار و احترام به حقوق دیگران است چون استفاده از آن نه تنها تا حدودی ما را در برابر بیماری‌های تنفسی مصون داشته بلکه از انتقال احتمالی ویروس از سیستم تنفسی ما به دیگران نیز جلوگیری می‌کند. 

شجاعی ابراز امیدواری کرد: شهروندان با رعایت موارد بهداشتی ساده از جمله زدن ماسک، شستن دست و فاصله از تجمع و اماکن عمومی پر تردد بیماری کرونا با کمترین تلفات ممکن مهار خواهد شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.