معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان روز سه شنبه(20 خرداد ماه) گفت: تعداد مبتلایان به کرونا در سنندج نسبت به دوره اول شیوع این بیماری دو برابر شده و این شهر از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اعلام اینکه تعداد مبتلایان به کرونا در سنندج نسبت به دوره اول شیوع این بیماری دو برابر شده، گفت: سنندج از نظر شیوع کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد.

به گزارش جماران، دکتر صدیق جدیدالاسلامی گفت: با توجه به آخرین آمار مبتلایان به کرونا، سنندج با بیشترین  تعداد در وضعیت قرمز قرار دارد به طوری که از تعداد ۱۹۳ مورد بستری بیمار مبتلا به کرونا در استان ۱۲۱ مورد مربوط به سنندج است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان به اهمیت غربالگری در تشخیص بیماران مبتلا به کرونا اشاره و تاکید کرد: ۲ مرکز ۱۶ ساعته در سنندج واقع در بهاران و عباس آباد برای شناسایی و تست از افراد مشکوک به این ویروس دایر شده و نمونه‌گیری می‌کنند.

جدیدالاسلامی با بیان اینکه بازگشایی فضای کسب و کار به معنی اتمام کرونا نیست، یادآور شد: در موج اول این بیماری همه موارد محدودیت و موازین بهداشتی رعایت شد اما با باز شدن ادارات و برخی اماکن مردم فکر کردن کرونا تمام یا ضعیف شده است که متاسفانه این باوری اشتباه و منجر به افزایش تعداد مبتلایان شد.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه کرونا با پیشگیری مهار می‌شود و هنوز درمانی برای آن وجود ندارد، افزود: کرونا ویروسی ناشناخته و جدید است و تنها روش مهار و کنترل آن در دنیا فقط پیشگیری است لذا با رفتار جهادی و رعایت اصول پیشگیری نگذاریم کار به درمان برسد.

جدیدالاسلامی با اشاره به اینکه مهار کرونا نیازمند عزم ملی و همت جهادی است از شهروندان خواست برگزاری مراسم عروسی، ترحیم و مهمانی‌ها خودداری کنند تا با رعایت آنچه که مورد تأیید وزارت بهداشت است کرونا را مهار شود.

وی با اشاره به اینکه مردم با پیشگیری کادر بهداشت و درمان را یاری کنند، ضمن قدردانی از کادر بهداشت و درمان گفت: این تلاشگران عرصه سلامت در جبهه مبارزه با کرونا با پوششی سخت و غیر قابل تحمل برای نجات جان همنوع خود طبق وظیفه انسانی ایثارگونه خدمت می‌کنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه بزرگترین کار در حق کادر بهداشت و درمان پیشگیری است، ادامه داد: تنها با پیشگیری است که از بارمراجعه به بیمارستان‌ها کاسته می‌شود چراکه  کارد درمان رفته رفته دچار فرسودگی و در ارائه خدمت عاجز خواهند شد.

جدید الاسلامی اضافه کرد: ۳۰ هزار کادر پرستار و پیراپزشک، ۱۳ متخصص کودکان، ۴۰ متخصص داخلی، ۲۸ متخصص رادیولوژی، ۴۷ متخصص بیهوشی، ۲۴ طب اورژانس، ۱۰  همکار گروه عفونی و متخصص ریه از ابتدای شیوع کرونا تاکنون در استان مشغول ارائه خدمت هستند.

وی استفاده از ماسک در اماکن عمومی را از سوی همه اقشار الزامی اعلام کرد و گفت: اگر دستکش به صورت اصولی و بهداشتی دفع نشود فقط منجر به انتشار آلودگی خواهد شد و به همین دلیل شستشوی مکرر دست‌ها با آب و صابون را نباید فراموش کرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.