رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تأکید کرد: مردم تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با تأکید بر اینکه مردم تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند، گفت: طی روز گذشته 2 هزار نمونه آزمایش جدید کرونا در فارس گرفته شده است.

به گزارش جماران، مهرزاد لطفی روز دوشنبه در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا با تأکید بر اینکه مردم تنها برای کارهای ضروری از منزل خارج شوند، گفت: رعایت نکردن اصول بهداشتی فردی و اجتماعی در روزهای اخیر یکی از مهمترین علت های افزایش موارد ابتلا به بیماری است و مردم باید در محیط های عمومی و شلوغ نظیر فروشگاه ها و وسایل نقلیه عمومی از ماسک استفاده کنند.

دکتر لطفی با اشاره بازگشایی مراکز خرید و دیگر صنوف، تنها راه مهار کرونا را رعایت دقیق پروتکل‌ های بهداشتی دانست و از مردم خواست تا در صورت بیرون آمدن از منزل، از ماسک استفاده کنند.

رییس دانشگاه ضمن اعلام انجام دو هزار مورد نمونه آزمایش کرونا طی روز گذشته تاکنون در فارس، به بررسی آمار مبتلایان، موارد مرگ و میر، افراد بستری و بهبودیافته، موارد مثبت قطعی و تجمعی مبتلایان در استان، ادامه ثبت داده ها در سامانه CORONA LAB در فارس، روند خدمت رسانی به مبتلایان و موارد مشکوک در مراکز درمانی و عملکرد مراکز آزمایشگاهی تشخیصی کروناویروس پرداخت.

رییس دانشگاه بر تداوم همکاری و همدلی مسوولان استان با مجموعه سلامت برای مدیریت روند مهار کرونا  تاکید کرد و از مردم و دستگاه های اجرایی استان خواست تا پایان شکست کرونا، مجموعه سلامت فارس را تنها نگذارند. 

دکتر لطفی همچنین با اشاره به خطر اوج گیری دوباره این بیماری، یادآور شد: طی چند ماه اخیر، تیم های بهداشتی و درمانی، خدمات مجاهدانه ای برای مبارزه با کرونا  داشتند که جا دارد مردم نیز با رعایت اصول بهداشتی، از شیوع این بیماری و تحمیل بار مضاعف به مجموعه سلامت بکاهند. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.