رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان امروز(دوشنبه 19 خرداد ماه) به بیمارستان ها و مراکز درمانی این استان برای عملکرد مناسب در صورت پیک احتمالی دوم کرونا آماده باش داد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان باید برای عملکرد مناسب در صورت پیک احتمالی شیوع دوباره کرونا آمادگی کامل داشته باشند.

به گزارش جماران، د‍کتر محمدرضا نیکبخت روز دوشنبه در نشست اعضا هیات رییسه دانشگاه علوم پزشکی لرستان با موضوع ویروس کرونا با تأکید بر اینکه بیمارستان‌ها و مراکز درمانی استان باید برای عملکرد مناسب در صورت پیک احتمالی شیوع دوباره کرونا آمادگی کامل داشته باشند، گفت: برای مبارزه با پیک دوم احتمالی شیوع ویروس کووید ۱۹ باید معاون درمان دانشگاه برای بستری بیماران احتمالی، بیمارستان های استان را در حالت آماده باش نگه دارد .

وی با تاکید بر آمادگی همه جانبه سیستم بهداشت و درمان استان تصریح کرد: خدمت در راه سلامتی مردم از وظایف ماست بنابراین باید در خصوص شیوع کرونا هماهنگ وبا هدف حرکت کنیم تا مانند چند ماه گذشته شاخص باشیم. 

وی اظهار داشت: تاکنون در برابر مهار، کنترل، بهبود بیماران و مبارزه همه جانبه با ویروس کرونا کار بسیار سخت وطاقت فرسایی را انجام داده ایم و بعد از چهار ماه تلاش؛ مدیریت و مقاومت توانسته ایم از لیست استان های قرمز خارج شویم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت:  با وجود تاسیس پنج آزمایشگاه و نمونه گیری در بالاترین سطح، تحقق بزرگترین عملیات غربالگری نسبت به جمعیت استان در کشور را در برنامه کاری خود لحاظ کردیم و از این لحاظ جز استان های برتر کشور بوده ایم.

دکتر نیکبخت  افزود: برای کنترل و مهار بیماری از روش های مختلفی استفاده کرده ایم و مردم نیز باید با توجه به سنت های اجتماعی که بعنوان فرهنگ در بین خود دارند از اجتماعات بپرهیزند ؛ نیروی انتظامی نیز کماکان در عرصه حضور دارد و باید برای سلامت شهروندان مراسم  و اجتماعات شلوغ را کنترل کند.

وی ادامه داد: باید با کرونا زندگی کنیم و تا زمانی که واکسن آن کشف  شود بهترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری و استفاده از اقلام محافظتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.