پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران -تهران

استاندار قزوین مطرح کرد:

احتمال وجود پیک دوم کرونا در مهر ماه

استاندار قزوین از احتمال وجود پیک جدیدی از کرونا در مهر ماه خبر داد.

استاندار قزوین با تأکید بر اینکه باید کرونا را جدی گرفت، گفت: گزارش هایی به دست ما رسیده است که در مهرماه سال جاری احتمال وجود پیک جدیدی از کرونا وجود دارد و همه ملزم هستند اصول بهداشتی را رعایت کنند.

به گزارش جماران، هدایت الله جمالی پور  در نشست ستاد مقابله با بیکاری کرونا در استان قزوین با تأکید بر اینکه کرونا در قزوین تمام نشده و باید آن را همچنان جدی گرفت، گفت: هیچ کدام از ادارات نباید نسبت به کرونا بی اهمیت باشند و همه موظف هستند که رفتارهای پیشگیرانه را انجام دهند، به طوری که تب‌سنجی‌ها در ابتدای سازمان‌ها و ادارات انجام شود و اجازه ندهند فرد آلوده ای وارد یک دستگاه اداری شود.

وی تاکید کرد: اعتقاد ما این است که رعایت پروتکل‌های بهداشتی باید همچنان با قوت ادامه یابد و فاصله گذاری اجتماعی همچنان رعایت شود، چون مرجع تصمیم گیری‌ها در حوزه کرونا بر عهده وزارت بهداشت است و هنوز دستوری برای توقف اجرای آن صادر نشده است.

جمالی پور تصریح کرد: گزارش هایی به دست ما رسیده است که در مهرماه سال جاری احتمال وجود پیک جدیدی از کرونا وجود دارد و همه ملزم هستند اصول بهداشتی را رعایت کنند.

استاندار قزوین با بیان اینکه رستوران ها باید با ۵۰ درصد ظرفیت کار کنند، اظهار داشت: تالارهای پذیرایی همچنان تعطیل هستند و رستوران‌ها اگرچه باید از نظر امرار و معاش حمایت شوند، اما لازم است که این واحدهای صنفی نیز مسائل بهداشتی را رعایت کرده و اجازه ندهند بیماری گسترش یابد.

مقام ارشد اجرایی استان قزوین تاکید کرد: هر رستورانی در استان قزوین که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکند، باید  پس از اخطار از سوی علوم پزشکی و سازمان صمت با برخورد جدی همراه شده، و در صورت نیاز تعطیل شود.

جمالی پور به حوزه دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: دانشگاه باید همانند آموزش و پرورش برای رفع اشکال درسی برنامه ریزی کنند و این حق را به دانشجویان بدهند که این افراد هم امکان حضوری در دانشگاه را داشته باشند.

استاندار قزوین به موضوع بازگشایی اماکن مذهبی در استان قزوین پرداخت و گفت: این موضوع هم اکنون در اختیار استان بوده و پیشنهاد ما این است که به غیر از ضریح‌ها، صحن‌ها با رعایت پروتکل های بهداشتی بازگشایی شوند.

وی به استفاده از فضای رسانه‌ای در راستای جدیت مقابله با کرونا اشاره کرد و گفت: از طریق فضای مجازی و رسانه باید به مردم اطلاع رسانی شود که هنوز خطر کرونا جدی بوده و شرایط عادی نیست.

جمالی پور در واکنش به اجرایی نشدن مصوبات ستاد مقابله با کرونا در استان قزوین نیز گفت: با احترام به همه مدیران، اما در خصوص دستورات اداری با هیچ کس تعارف نداریم و اگر مصوبات ستاد کرونا اجرایی نشود، تخلف محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: مدیر یک دستگاه اجرایی فقط در نشست‌های کارشناسی حق اعتراض دارد و اگر موضوعی تصویب و ابلاغ شد دیگر حق اعتراض ندارد؛ با این تعریف  هر مدیری حق دارد اظهارات خودش را در همان نشست کارشناسی مطرح کند و اگر لازم شد کارشناس با خودش بیاورد تا موضوعات و ابهامات را مرتفع سازد، اما بعد از ابلاغ و اجرایی شدن هیچ عذری پذیرفته نیست.

استاندار قزوین یادآور شد: کارمندی که از سوی یک دستگاه اجرایی به نشست‌ها معرفی می شود نماینده همان دستگاه بوده و مدیران هیچ عذر و بهانه ای نباید بیاورند که چون خودشان حضور نداشتند، پس اجازه دارند که مصوبات را اجرایی نکنند.

در پایان این مراسم هماهنگ شد تا بیمارستان بوعلی همچنان به عنوان پذیرش بیماران کرونایی فعالیت خودش را ادامه داده و مابقی بیمارستان‌ها به روال عادی بازگردند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.