جمشید انصاری در حاشیه سفر به استان قزوین برای افتتاح طرح‌های صنعتی و بهداشتی در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص دستاوردهای این سفر اظهار داشت: در سفر یک روزه به مناسبت دهه فجر ضمن ابلاغ سلام رئیس جمهور به مردم استان طرح‌هایی را افتتاح کردیم تا ذائقه مردم از خدمات نظام شیرین شود.

وی افزود: در استان قزوین هم بیش از ۷۸۰ طرح زیربنایی با یک هزار میلیارد تومان اعتبار افتتاح شد که از دستاردهای نظام است و به کاهش بیکاری در منطقه کمک می‌کند.

انصاری تصریح کرد: برنامه‌های متعددی در استان پیش بینی شده بود و در این سفر طرح توسعه یک شرکت دانش بنیان و بخش بستری بیمارستان ۳۲ تختخوابی آبیک به بهره برداری رسید و ساختمان جدید دو واحد دانشگاهی افتتاح شد و در جلسه شورای اداری مسائل مهم کشوری مطرح شد.

استخدام سالانه ۳۰ هزار نیروی جدید در ادارات

انصاری در خصوص استخدام جدید در بدنه دستگاه‌های اجرایی هم یادآور شد: هر سال استخدام جدید داریم و با توجه به خروجی نیروها اعم از بازنشستگان افرادی را جایگزین می‌کنیم. ۰

معاون رئیس جمهور بیان کرد: وقتی مجوزها از ۱۵ هزار و ۲۰ هزار نفر گذشت آزمون فراگیر برگزار می‌کنیم و سال بعد مجوز می‌دهیم و در این راستا اواخر بهار یک آزمون و در پاییز سال آینده یک آزمون استخدامی متناسب با مجوزها ی صادر شده برگزار می‌کنیم.

وی گفت: برآورد ما این است که چون در نظام اداری حدوداً ۳۰ هزار نفر خروجی در سال داریم به همین میزان برای صدور مجوز اقدام کنیم.

انصاری اظهار داشت: در آبان ماه امسال یک آزمون استخدامی برگزار کردیم که برای ۳۱ هزار نفر مجوز داشتیم که تعداد ۵۲۰ هزار نفر معادل سه برابر ظرفیت در آزمون شرکت کردند که نتایج به تعداد سه برابر نیاز اعلام شد تا دستگاه‌ها مصاحبه و گزینش را انجام دهند تا پایان سال مقدمات به کارگیری آنها انجام شود و از ابتدای سال آینده این افراد را به کار خواهیم گرفت.

منتظر تصویب افزایش حقوق کارمندان هستیم

وی در خصوص افزایش حقوق کارمندان هم گفت: برای افزایش حقوق کارمندان منتظر تصمیم مجلس هستیم که پیشنهاد دولت افزایش ۱۵ درصدی است که تغییراتی در کمیسیون تلفیق انجام شده اما هنوز به تصویب مجلس نرسیده و پس از طرح در صحن مجلس مشخص می‌شود و فکر نمی‌کنیم دولت مشکلی داشته باشد زیرا اعتبار و منابع آن پیش بینی شده است.

اصلاح نظام اداری در دستور کار است

رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور در مورد چابک سازی و اصلاح نظام اداری هم اظهار داشت: در اصلاح نظام اداری ۱۰ زیر ماده داریم که متعادل سازی نیروی انسانی دولت در سه سال انجام شده و یک سه ساله دیگر داریم که تا پایان سال ۹۹ انجام می‌شود و پس از آن در برنامه هفتم هدف گذاری جدیدی خواهیم داشت.

وی افزود: بیشتر استخدام‌ها در دستگاه‌هایی که بیشترین نیرو را دارند از جمله آموزش و پرورش و بهداشت و درمان است که تقریباً ۷۰ درصد نیروهای دولت را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.