به گزارش خبرنگار ایرنا ، ربیع فلاح روز پنجشنبه در نشست کارگروه امنیت غذایی و سلامت استان که در بیمارستان آیت الله روحانی بابل برگزار شد ، گفت : 25 درصد فعالیت های حوزه سلامت مربوط به دانشگاههای علوم پزشکی و 75 درصد دیگر مربوط به سایر دستگاههای اجرایی است.
وی افزود : باید جایگاه هر دستگاه اجرایی در حوزه سلامت ، امنیت غذایی و بهداشت و درمان مشخص شود و تمامی فعالیت های آنان مورد ارزیابی قرار گیرد.
فلاح گفت : حوزه سلامت بسیار مهم و حائز اهمیت است به خصوص در استان مازندران که میزان مصرف مواد غذایی نسبت به سایر استان ها بیشتر است ، لذا ضرورت دارد در حوزه سلامت و بهداشت و درمان حرکت های نو و همه جانبه ای آغاز شود.
وی سهم آموزش و پرورش را در ارتقاء سلامت بهداشتی جامعه مهم توصیف کرد و افزود : رتبه بندی بهداشتی مدارس غیر انتفاعی مازندران یک ضرورت است و آموزش و پرورش باید تکلیف مدارس غیر استاندارد و نا امن را مشخص کند.
استاندار مازندران اظهار داشت : همه مدارس استان مازندران باید حداقل استاندارد های لازم بهداشتی و فضای آموزشی را داشته باشند که این امر در ارتقاء سلامت بسیار مهم است.
وی اضافه کرد : ساماندهی ماشین های لجن کش و بررسی مشکلات زیست محیطی ناشی از تخلیه فاضلاب ها در استان باید مورد توجه جدی قرار گیرد که نابسامانی در این حوزه خطرات جدی را در حوزه سلامت به همراه دارد.
اولین نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی مازندران با حضور استاندار و روسای دانشگاههای علوم پزشکی مازندران و بابل برگزار شد.
خبرنگار : فریبرز سیفی ** انتشار دهنده : حسن فلاحتی
7343/1654
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.