معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان امروز(یکشنبه 8 تیرماه) اعلام کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان همدان بستری شده اند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینای همدان با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان همدان بستری شده اند، گفت: ۷۰۰ تخت در سطح استان برای بیماران مبتلا به کرونا آماده کرده ایم که در حال حاضر ۴۳۷ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند و از این تعداد ۸۲ بیمار در بخش ICU حضور دارند.

به گزارش جماران، دکتر ابراهیم جلیلی با اعلام اینکه طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۵ بیمار مشکوک به کروناویروس در بیمارستان های استان همدان بستری شده اند، گفت:  این افراد به علت داشتن علائم بالینی و یا با توجه به نتیجه سی.تی.اسکن، مشکوک ابتلا به کروناویروس هستند که از این تعداد ۹ بیمار در بخش ICU پذیرش شده اند.

وی با اعلام آمادگی پذیرش همه بیمارستان های استان از بیماران مبتلا به کرونا توضیح داد: بیمارستان سینا به عنوان مرکز اصلی پذیرش بیماران کرونایی است اما از آنجایی که تعداد افراد روز به روز بیشتر می شود برای تمام بیمارستان های سطح استان این آمادگی فراهم شده که در صورت نیاز، پذیرش این بیماران را هم داشته باشند. 

جلیلی ادامه داد: ۷۰۰ تخت در سطح استان برای بیماران مبتلا به کرونا آماده کرده ایم که در حال حاضر ۴۳۷ بیمار در بیمارستان ها بستری هستند و از این تعداد ۸۲ بیمار در بخش ICU حضور دارند.

وی با تکذیب خبر تکمیل ظرفیت بیمارستان سینا و عدم پذیرش بیماران گفت: حتی در مواردی که بیمارستان جا نداشته باشد هماهنگ می کنیم بیمار در بیمارستان آتیه تأمین اجتماعی، شهید بهشتی یا بعثت بستری شود بنابراین هیچ موردی نیست که بیمار نیاز به بستری داشته باشد اما بیمارستان بستری نکند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی ابن‌سینا درباره علت روند رو به رشد بیماری در استان مطرح کرد: عمده علت این مسئله عدم رعایت پروتکل های بهداشتی توسط مردم، شرکت در مراسم عزا، عروسی، جشن ها و دورهمی ها است.

وی به مردم توصیه کرد که از شرکت در اجتماعات خودداری کنند و هنگامی که از خانه خارج می شوند حتماً از ماسک استفاده کنند و یادآور شد: طبق مشاهدات ما در حال حاضر بیشتر اعضای خانواده باهم درگیر می شوند که این آمار قبلاً خیلی کمتر بود اما الان می بینیم سه یا چهار نفر از اعضای یک خانواده با هم درگیر شده اند.

جلیلی با تأیید خبر ابتلای ۴۸ نفر به این ویروس در یک مراسم توضیح داد: یک فرد در مراسم عزاداری، ۴۸ نفر را درگیر کرده و بعد از مراسم تست کرونای آنها مثبت اعلام شده به طوریکه الگوریتم بیماری فرد را می کشیم و تا هفت دوره می توانیم بررسی کنیم چند نفر را آلوده کرده است.

وی در پاسخ به سوال نحوه تشخیص و تفکیک افراد مبتلا به آنفلوآنزا از کروناویروس بیان کرد: یکی از راه های تشخیص سی.تی.اسکن است چراکه در آنفلوآنزا ریه ها کمتر درگیر می شود اما اصلی ترین راه همان تست های آزمایشگاهی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.