کامران گردان روز دوشنبه در نشست بازنگری نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس های شهر همدان اظهار داشت: نرخ گذاری اولیه برای تاکسی در همدان از ابتدا پایین بود و باید بازنگری شود.

وی بیان کرد: براساس بند ۲۷ قانون شوراها نرخ‌گذاری حمل و نقل درون شهری برعهده شوراها است و ابلاغ کرایه جدید توسط ستاد تنظیم بازار خلاف قانون بوده و باید به شورا ارجاع شود.

گردان با تاکید بر اینکه ورود ستاد تنظیم بازار در نرخ‌گذاری کرایه تاکسی و اتوبوس به ضرر مردم است، گفت: ورود ستاد تنظیم بازار در این امر باعث موازی کاری شده است.

رییس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر سه هزار و ۵۰۰ تاکسی در سطح شهر فعالیت دارند که میانگین حدود ۱۳ هزار نفر جمعیت خانواده تاکسی داران هستند که معیشت آنها از این محل تامین می شود.

گردان با بیان اینکه در امر نرخ‌گذاری باید منصفانه عمل کرد، یادآور شد: شورا با توجه به شرایط اقتصادی کنونی نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس را متعادل مصوب کرد، اما متاسفانه این نرخ جدید توسط ستاد تنظیم بازار کاهش یافته و بدون ارجاع به شورا، به سازمان‌های تاکسیرانی و اتوبوسرانی ابلاغ کرده است.

رییس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای اسلامی شهر همدان نیز با بیان اینکه رانندگان تاکسی و اتوبوس از اقشار زحمتکش جامعه هستند، اظهار داشت: رانندگان حمل و نقل عمومی به ویژه حوزه درون شهری همواره در خدمت مردم بوده اند و باید قدردان آنها باشیم.

ابراهیم مولوی افزود: براین اساس نباید در نرخ گذاری کرایه تاکسی و اتوبوس به گونه ‌ای عمل کنیم که نارضایتی مردم را به دنبال داشته باشد چرا که در حال حاضر با نرخ ارایه شده در بعضی از خطوط و محورها رانندگان تاکسی به دلیل نداشتن پول خرد با مشکل دریافت کرایه مواجه هستند.

وی اضافه کرد:  شورای شهر همدان به دلیل بحران شیوع ویروس کرونا، کمک‌های معیشتی برای تاکسیرانان در نظر گرفته که از جمله آنها پرداخت تسهیلات بلاعوض برای رانندگان و کمک رانندگان بخش خصوصی اتوبوسرانی و نیز رایگان کردن سوخت گازوییل طی ۲ ماه برای اتوبوس‌ها است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.