حشمت‌الله صیدی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: خطوط مرکز شهر به  روستای صلوات‌آباد و دوشان که در خارج از محدوده شهری قرار دارند از جمله خطوطی است که بخاطر کمبود اتوبوس تعطیل شده است.

وی با بیان اینکه ۶۸ دستگاه اتوبوس در خطوط درون شهری سنندج فعالیت می‌کند، افزود: بیش از ۲ سال است بدلیل تحریم‌ها، در کشور اتوبوس تولید و یا وارد نمی‌شود و این ناوگان عمر بالایی دارد و فعلا با کمک‌های مالی وزارت کشور آنها را تعمیر می‌کنیم.

صیدی اضافه کرد: برای خرید اتوبوس درخواست اوراق مشارکت ۶۰۰ میلیارد ریالی داده‌ایم که پیشتر در بودجه سال ۹۸ لحاظ شده بود اما موافقت نهایی بانک مرکزی را هنوز دریافت نکرده‌ایم.

وی یادآور شد: با توجه به اینکه زمان این اوراق مشارکت تا اردیبهشت است اگر زمان آن تمدید نشود یا موافقت نهایی صورت نگیرد این امکان را برای تهیه اتوبوس از دست می‌دهیم.

شهردار سنندج گفت: تلاش می‌کنیم با کمک‌ها و حمایت‌ها از رانندگان بخش خصوصی تا زمان ورود اتوبوس‌های جدید به ناوگان، همکاری آنها را برای جابجایی مسافر حفظ کنیم.

با وجود کمبود اتوبوس شهری در سنندج، اما این شهر از نظر تعداد تاکسی با بهره‌مندی از بیش از سه هزار دستگاه خودرو، بالاتر از نیاز شهر از این وسیله نقلیه عمومی برخوردار است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.