به گزارش خبرنگار مهر، سید مسعود عسگریان پیش از ظهر شنبه در جلسه مشترک کمیسیون‌های حقوقی و رسیدگی به شکایات مردمی و شهرسازی معماری شورای شهر همدان که پیرامون موضوع طرح ساماندهی ورودی‌های شهر و تعیین تکلیف پرونده تعاونی مسکن مخابرات برگزار شد، با اشاره به اینکه اقدامات خوب معاونت شهرسازی شورای شهر همدان بر کسی پوشیده نیست، گفت: علی رغم این، نگرانی اعضای شورا بر این است که مشاور طرح جامع نتوانسته تا کنون طرح را به موقع و بدون اشکال به شورا ارائه دهد.

سید مسعود عسگریان با بیان اینکه مشاور طرح جامع باید تمامی جوانب را در تدوین طرح دیده باشد، افزود: باید دید مشاور طرح ورودی‌های شهر را با چه برنامه و پیشنهادی ارائه خواهد داد که قابلیت اجرا داشته و صرفه و صلاح مردم و مدیریت شهری نیز در آن گنجانده شده باشد.

عسگریان تاکید کرد: در طرح جامع باید طرح ورودی‌های شهر را با این رویکرد در نظر گیرد که برخی کاربری‌های انتفاعی به صورت شناور در اختیار مدیریت شهری قرار گیرد و به گونه‌ای باشد که شهرداری بتواند با مالکین در خصوص چگونگی توافق تعریض و بازگشایی معبر وردی‌های شهر اقدام کند.

همیشه در تهیه طرح‌های توسعه و عمران یا جامع شهر در همدان به دلیل عدم دقت و یا مشاورین درجه چندم دچار مشکل و دردسر می‌شویم رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های شورای شهر همدان نیز گفت: همیشه در تهیه طرح‌های توسعه و عمران یا جامع شهر در همدان به دلیل عدم دقت و یا مشاورین درجه چندم دچار مشکل و دردسر می‌شویم.

ابراهیم مولوی افزود: طرح جامع هر شهر به عنوان یک سند بالادستی توسعه، باید تمامی جوانب را برای عمران و آبادانی شهر مورد نظر قرار داده و با بررسی و مطالعه وضع موجود و تحلیل و آنالیز داده‌ها نسبت به ارائه راه‌حل‌های پیشنهادی برای توسعه پایدار و متوازن شهر اقدام کند.

وی اضافه کرد: باید در نقشه کاربری اراضی پیشنهادی طرح جامع شهر برای افق‌های ۱۰ ساله و بالاتر رشد و توسعه شهر، فضاها و اراضی ذخیره فریز شده وجود داشته باشد تا از گرانی زمین و مسکن در بازه‌های زمانی متعدد جلوگیری شود.

وی گفت: همچنین باید پهنه‌های خاصی در این طرح برای احداث ساختمان‌های با ارتفاع بیشتر و بلندمرتبه سازی لحاظ شود تا خط افق ساختمان‌های شهر دچار به هم ریختگی و اغتشاشات بصری نشود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.