ظاهر پورمجاهد روز چهارشنبه در جریان بازدید از گلخانه ۳۰ هکتاری شهرستان درگزین بیان کرد: شهرک گلخانه‌ای کرفس در زمینی حدود ۳۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان درگزین احداث می شود.

وی اضافه کرد: ۲ نوبت برای دریافت سند این گلخانه به کمیسون لوایح مراجعه شد و پیگیری های لازم صورت گرفت با این وجود انتظار می رود زیرساخت‌های لازم برای احداث شهرک گلخانه ای کرفس با شتاب بیشتری فراهم شود.

فرماندار درگزین نیز در این بازدید با بیان اینکه پیشرفت این شهرک در گذشته بسیار ضعیف بود گفت: پس از پیگیری های صورت گرفته از شهریور سال گذشته، مشکل انشعاب مورد نیاز از جمله گاز، تامین نیروی برق و سند آن رفع شود.

علی‌اصغر ناظری‌پوربا بیان اینکه درگزین در حوزه کشاورزی و گلخانه ای روند رو به رشدی داشته است افزود: هم اکنون فعالیت های عمرانی از جمله مسطح کردن برخی از زمین ها و فرایند ساخت اسکلت برخی از واحدهای گلخانه ای آغاز شده است.

وی اضافه کرد: امسال بستر ایجاد گلخانه در این شهرستان تا ۳۵ هکتار دیگر فراهم و عقد قرار داد شده است این در حالی است که قبل از سال ۹۸ تنها ۲ هکتار گلخانه در سطح شهرستان به بهره برداری رسیده بود.

رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان همدان نیز در این بازدید گفت: ورود جوانان و دانش آموختگان به حوزه کشاورزی و ایجاد گلخانه در این شهرستان مایه مباهات و خرسندی است.

اسکندر صیدایی افزود: با وجود بروکراسی اداری، در شرایط عادی برای ایجاد گلخانه شاید مدت زمان بیشتری صرف می شد اما با عزم و اراده  مسوولان این روند سریعتر شده است.

بر اساس سند توسعه استان همدان ایجاد ۲۱۰ هکتار گلخانه در مدت سه سال برنامه ریزی و تاکنون زیرساخت‌های لازم برای احداث ۳۶۰ هکتار فراهم شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.