قدرت‌الله مهدیخانی روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از روستای خوبکوه، از توابع بخش رودبار الموت شرقی، اظهار داشت: متاسفانه پدیده رانش در بسیاری از مناطق این بخش تهدید جدی را برای اهالی روستاها فرآهم آورده است.

وی اضافه کرد: ارتفاعات استان در بخش شمالی، یعنی مناطق رودبار الموت شرقی و غربی به دلیل شرایط خاص توپوگرافی و زمین شناسی، مستعد بروز پدیده رانش زمین بوده تا جایی که در طول سال‌های اخیر شاهد افزایش فزاینده‌ای در خصوص این رویداد بوده‌ایم.

این مسوول بحران خاطرنشان کرد: در پی بارش‌های اخیر فصلی استان که قابل توجه نیز بوده، رانش زمین بزرگی در روستای خوبکوه از توابع الموت شرقی رخ داده که این مساله علاوه بر تخریب ۲ واحد مسکونی، باعث مسدود شدن راه ارتباطی اصلی روستا، سقوط تیرهای برق و خسارت‌های قابل ملاحظه‌ای نیز در بخش زمین‌های کشاورزی منطقه نیز صورت گرفته است.

مهدیخانی ادامه داد: همزمان نیز بازدیدهای تخصصی صورت گرفته از منطقه به همراه معاون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و کارشناسان حوزه‌های مربوطه بیانگر وضعیت خطرناک مناطق یاد شده بوده که باید در اسرع وقت در مورد راهکار و تصمیمات لازم جهت مقابله و جلوگیری از گسترش این پدیده اتخاذ شود.

بخش‌های رودبار الموت شرقی و غربی با ۱۸۲ روستای دارای سکنه در بخش شمالی استان قزوین واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.