اصغر گونجی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا تهیه طرح هادی روستایی را برای روستاهای بالای 20 خانوار دانست و یادآور شد: طرح هادی برای تمامی 602 روستای این استان تهیه شده اما زمان بازنگری آن که یک دوره 10 ساله پیش بینی شده برای 250 روستا به پایان رسیده است.
وی ادامه داد: این در حالی است که 50 روستای استان در اولویت تهیه دوباره این طرح قرار دارند که با تخصیص اعتبارهای لازم، در دستور کار این نهاد قرار خواهند گرفت.
وی اضافه کرد: سال گذشته از 100 میلیارد ریال اعتبار بنیاد مسکن، تنها 25 درصد آن تخصیص یافت که از این میزان 10 درصد به تهیه طرح هادی 30 روستا اختصاص یافت.
گونجی، میزان اعتبار برای تهیه طرح هادی هر روستا را بین 300 تا 350 میلیون ریال دانست و ادامه داد: برای تهیه طرح هادی روستاهای این استان به 75 میلیارد ریال اعتبار نیازمند هستیم.
وی با اشاره به اینکه برای تهیه طرح هادی روستایی، از محل خودیاری برخی روستاها نیز کمک هایی می شود اما بسیار ناچیز است، گفت: حوزه معاونت عمرانی استانداری قزوین می تواند برای پیشرفت این طرح با اختصاص برخی اعتبارات از محل دهیاری ها، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را کمک کند.
طرح هادی روستایی به منظور ایجاد زمینه توسعه آبادانی و عمرانی مناطق روستایی در نظر گرفته شده که ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان گسترش زمین های روستا در بخش های مسکونی، تولیدی، تجاری، کشاورزی و سایر نیازهای عمومی روستا در آن مورد بررسی قرار می گیرد.
استان قزوین دارای 842 روستا و 90 هزار واحد مسکونی روستایی است که 602 روستای آن بالای 20 خانوار هستند.
8054/ 6012 خبرنگار: رضا اسدی ** انتشار دهنده: علی حیدر شاه حسینی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.