مجید درویشی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این بانک، نشای گوجه فرنگی، فلفل، بادمجان، هندوانه و بامیه به صورت علمی و بهینه تولید شده و بر اساس قرار داد منعقد شده به کشاورزان تحویل می شود.

وی با اشاره به حمایت های دولت از کشاورزان اضافه کرد: بذر نشا به صورت یارانه دار به گلخانه داران ارائه می شود.

فرماندار اسدآباد گفت: در حال حاضر ۲۳ هکتار گلخانه در این شهرستان وجود دارد که در تولید و تنوع محصولات کشاورزی و ایجاد اشتغال برای دانش آموخته ها موثر است.

درویشی خاطرنشان کرد: شهرک گلخانه ای پردیس اسدآباد به وسعت ۲۱ هکتار دارای ۳۰ واحد قطعه بندی شده است که از این تعداد ۱۸ واحد فعال هستند.

وی افزود: در سند توسعه راهبردی استان برای سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ ساخت ۲۰۰ هکتار کشت گلخانه ای در سطح استان هدف گذاری شده که سهمیه اسدآباد از این میزان هشت هکتار است.

فرماندار اسدآباد با اشاره به کلنگ زنی دو طرح گلخانه ای ۴۰ و ۱۰۰ هکتاری در اسدآباد گفت: بی تردید با بهره برداری این طرح ها می توانیم علاوه بر تحقق سهمیه تعهد شده، این شهرستان را به قطب کشت های گلخانه ای استان تبدیل کرد.

کاهش دفعات آبیاری، زودرس کردن محصول، یکنواختی کشت، کاستن هزینه و نیروی انسانی و کاهش آفت و بیماری از مزایای استفاده از نشا به جای کاشت بذر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.