محمدرضا عدالتخواه روز دوشنبه در جلسه اعضای شورای معاونان دادگستری کل استان همدان اظهار داشت: برای دستیابی به افق های ترسیم شده از سوی رهبر معظم انقلاب و رییس قوه قضائیه باید کار جهادی را در اولویت قرار داد.

وی درباره طرح ابتکاری مجموعه قضایی همدان درباره برنامه کمی و شعبه محور گفت: هر شعبه قضائی باید بر اساس آنچه نقطۀ مبدأ و مقصد در برنامه ریزی پیش بینی شده اقدامات خود را برنامه ریزی کرده و در پایان سال به نقطۀ هدف و مقصد برسد.

رییس کل دادگستری استان همدان ادامه داد: برای هر یک از شعب دادسرا، دادگاه های بدوی و محاکم تجدید نظر بر اساس اطلاعات و آماری که به صورت میدانی و واقعی جمع آوری شده و با بهره مندی از نظر قضات هر شعبه، برنامه ای با سر فصل های نقطه مبدا، مقصد، سنجش و سایر عناوین آماری تدوین شده است.

عدالتخواه افزود: هر واحد قضایی باید در آغاز سال جدید نحوۀ رسیدگی های قضایی خود را به نحوی برنامه ریزی کند که در پایان سال به نقطه مقصد رسیده یا از آن عبور کرده باشد.

وی روحیه جهادی را ضرورت کار قضائی در شرایط حاضر دانست و بیان کرد: در دوران ریاست آیت الله رئیسی بر قوه قضاییه، مبارزه جدی و همه جانبه با ظلم و فساد و توجه به حقوق مظلومان و جامعه شد که موجب افزایش اعتماد عمومی شده است.


رییس کل داگستری همدان یادآوری کرد: در ماه های اخیر ۶ دادستان و هفت رییس دادگستری شهرستان در حوزه قضایی استان همدان با رویکرد اقامت و سکونت در شهرستان های محل خدمت تغییر کردند.

عدالتخواه ادامه داد: شعب دادگاه های تجدید نظر و محاکم بدوی حقوقی نیز به میزان قابل ملاحظه و مطلوبی توسعه و افزایش یافتند تا امکان اعمال دقت همراه با سرعت بیشتر در رسیدگی های قضائی محقق شود.

وی فعال شدن شورای مشورتی در ۲ مجموعۀ اجرای احکام کیفری و اجرای احکام مدنی به منظور جلوگیری از تراکم پرونده در بخش های اجرای احکام را از دیگر تدابیر اتخاذ شده در راستای جلوگیری از اطاله در رسیدگی دانست.

رییس کل دادگستری استان همدان با قدردانی از قضاتی که مبادرت به صدور آرای مجازات های جایگزین حبس می کنند گفت: باید رویکرد حبس محوری به سمت اصلاح افراد و محکومان تغییر کند و از نهادهای ارفاقی در مراحل تعقیب و اعمال مجازات استفاده شود تا متهمان جرائم غیر مهم و خانواده های آنها از آسیب های جدی ناشی از زندان کردن افراد مصون بمانند.

در ادامه این نشست حجت الاسلام پیرمحمد احمدوند بعنوان قائم مقام رییس کل دادگستری استان همدان و بهروز محمدی مهر به عنوان رییس کل دادگاه های عمومی و انقلاب شهرستان همدان معرفی و منصوب شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.