آتشپاد محمدرضا بیاناتی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۸۰ درصد از تماس های شهروندان همدانی با سازمان آتش نشانی مزاحمت تلفنی است.

وی با اشاره به پیامدهای این رفتار ناشایست گفت: براساس قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده، هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند، به مجازات حبس از سه ماه تا یک سال محکوم خواهد شد و این مجازات شامل مزاحمان ۱۲۵ نیز هست.

بیاناتی افزود: همچنین در یک هفته اخیر شهروندان همدانی نزدیک به سه هزار بار با سامانه ۱۲۵ تماس گرفتند که حجم وسیع تماس ها مزاحمت تلفنی بود.

وی اضافه کرد: ۴۳ اطفای حریق و امداد و نجات حاصل تلاش فرشتگان نجات همدان در یک هفته اخیر بود که منجر به نجات ۱۲ تن شد.

وی با اشاره به اوج تماس های مردمی با سامانه ۱۲۵ در ۲۴ ساعت اخیر گفت: شهروندان همدانی طی این مدت ۶۸۰ مرتبه با سامانه تماس برقرار کردند که از این تعداد ۱۶ مورد منجر به عملیات شد.

وی با بیان اینکه ۲۵ تماس برای مشاوره و راهنمایی برقرار شد، گفت: یکی از اموری که بصورت جدی مورد توجه سازمان آتش نشانی همدان است، ارایه مشاوره و راهنمایی به شهروندان در هنگام حوادث است به نحوی که مردم بتوانند از لحاظ روانی خود و دیگران را با کنترل سطح استرس مدیریت کنند.

رییس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی همدان خاطرنشان کرد: همچنین با این اقدام، شهروندان می توانند تا زمان حضور نیروهای آتش نشانی، اقدام های اولیه امدادی را انجام دهند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.