رسول اندرز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از ابتدای سال تاکنون۹۵ مورد عملیات توسط نیروهای عملیات و آتش نشانی صومعه سرا انجام شد که نسبت به همین زمان در سال گذشته افزایش داشته است .

وی افزود: درسال گذشته از ۵۰۵مورد مورد تماس با واحدآتشنشانی صومعه سرا ، ۱۶۴ مورد عملیات نجات بوده است .
اندرز با اشاره به اینکه ۳۴۱ مورد از این عملیات  برای اطفای آتش  بوده است افزود:  آموزش مهم‌ترین راه مقابله با کاهش حوادث احتمالی است و به همین منظور در طول یک سال گذشته ۶۵ کلاس آموزشی در زمینه نکات ایمنی و راه‌های مقابله با آتش‌سوزی، توسط ماموران این سازمان به دانش‌آموزان، مربیان و کارکنان ادارات به صورت رایگان ارایه شده است.
مسئول آتش نشانی صومعه سرا در ادامه بابیان اینکه درسالجاری ۶۰ مورد ارائه خدمات از جمله ضدعفونی معابر خیابان های پرتردد، ساختمان ها ،ادارات، بیمارستان داشته ایم افزود: علاوه بر آن در یک ماه اخیر ۶ مورد عملیات مربوط به اطفای آتش سوزی ها بود که از این تعداد ۱مورد مربوط به اطفای آتش سوزی منزل مسکونی ،۱مورد تجاری ،۲مورد آتش سوزی خودرو و۲ مورد اطفای حریق علفزار و ضایعاتاعلام شد.
اندرز ۱۴ مورد امداد رسانی درحوادث را ازدیگر عملیات های آتش نشانان عنوان کرد وافزود: ۴موردرهاسازی و نجات حیوانات اهلی و وحشی ،۴مورد نجات افراد مبحوس شده در آسانسور ،۴مورد بازکردن درب منازل ، مغازه و اماکن دولتی و آزاد کردن افراد مبحوس در آن ، یک مورد رهاسازی انگشتر از انگشت افراد و ۲ مورد ارایه خدمات و رهاسازی افراد محبوس شده بواسطه رخداد تصادفات از اهم اقدامات آتش نشانان در یک ماه اخیر بود است.
وی در پایان افزود: شهروندان برای برخورداری از هرگونه راهنمایی و مشاوره ایمنی با شماره تلفن ۱۲۵ این سازمان در طول شبانه‌روز تماس حاصل کنند.

به گزارش ایرنا، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی صومعه سرا در قالب یک ایستگاه، و ۲۹نفر نیروی عملیاتی و با برخورداری از ۵ دستگاه خودرو سبک و نیمه سنگین، عملیات امداد و نجات و اطفای حریق را انجام می‌دهد.
شهرستان صومعه سرا با حدود ۱۳۰هزار نفر جمعیت سه بخش مرکزی، تولمات و گوراب زرمیخ در ۲۵ کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.