به گزارش خبرنگار مهر، سقراط بیرنگ پیش از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران از آغاز طرح سرشاخه کاری درختان گردو در باغ‌های اسدآباد خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح افزایش بهره وری در سطح باغات گردو است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسدآباد ادامه داد: در حال حاضر بذری بودن باغات گردوی شهرستان، تنوع زیاد در محصول از نظر شکل، رنگ و سایر خصوصیات و باردهی کم این درختان موجب شده تا کشاورزان با زحمت و رنج زیاد محصول کمی به دست آورند این در حالیست که با استفاده از روش‌های جدید در تولید محصول می‌توان بهره وری را تا حدود زیادی بالا برد و بر مشکلات غلبه کرد.

وی با بیان اینکه اسدآباد ۱۶۰۰ هکتار باغ گردو دارد که در حال حاضر افزون بر ۱۶ هزار پیوندک برای سرشاخه کاری این باغ‌ها تهیه شده است، گفت: طبق پیش بینی صورت گرفته در ۵۰ هکتار از باغ‌های گردو طرح مشارکتی سرشاخه کاری انجام خواهد شد.

سقراط بیرنگ با اشاره به اینکه طرح سرشاخه کاری ۵۰ هکتار از باغ‌های گردو شهرستان از یکم اردیبهشت ماه آغاز شده و به مدت یک ماه ادامه خواهد داشت، افزود: در این طرح سرشاخه‌های اصلی نیازمند پیوند، قطع و عملیات سرشاخه کاری انجام می‌شود.

بیرنگ گفت: امسال این طرح به صورت مشارکتی اجرا می‌شود به طوری که ۵۰ درصد مشارکت دولت و ۵۰ درصد توسط مشارکت بهره بردار باغ خواهد بود.
 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.