به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی ظهر سه شنبه در جلسه شورای قران استان همدان با اشاره به ضبط برنامه‌های قرآنی برای پخش در ایام ماه مبارک رمضان، اظهار داشت: می‌توان در کنار برنامه‌های ضبطی ختم قرآن، برنامه‌ای را با رعایت کامل پروتکل‌ها و مسائل بهداشتی به صورت زنده در یک مکان بزرگ همچون حسینیه حضرت امام (ره) برگزار کرد.

وی با بیان اینکه باید فعالیت حافظان کودک و نوجوان به خصوص در این ایام برجسته شود، عنوان کرد: در کنار قشر سنتی که هر سال ختم قرآن را انجام می‌دهند، باید با استفاده از فعالان نسل جدید و حضور آنها در برنامه‌های مختلف، اقدام به الگو سازی در جامعه کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان همدان با تاکید بر اینکه باید مؤسسات قرآنی موفق به مردم معرفی شوند، بیان کرد: شاید خیلی از مردم از این موضوع اطلاع نداشته باشند، که فرزند آنها با حضور در مؤسسات قرآنی در طول دو سال می‌تواند حافظ کل قران شود.

وی با بیان اینکه جای نسل جدید در برنامه‌های تلویزیونی خالی است، ابراز کرد: مسئولان صدا و سیما اگر برای بنده چندین برنامه در تلویزیون قرار داده‌اند، تعدادی از آنها را به جوانانی که حافظ قران هستند اختصاص دهند و از این ظرفیت استفاده شود.

امام جمعه همدان با تقدیر از خدمات کادر پزشکی و درمانی، گفت: خوب است که افرادی از طرف جامعه قرآنی به مناسبت شروع ماه مبارک رمضان به بیمارستان‌های استان سر بزنند و از خدمات کادر بیمارستان‌ها تقدیر و تشکر به عمل آوردند.

وی با اشاره به آغاز به کار قرارگاه مواسات، و لزوم هماهنگی بین فعالانی قرانی برای کمک رسانی، اظهار داشت: حدود ۲۸ هزار نفر در اصناف و اقشار مختلف توسط این قرارگاه شناسایی شده‌اند و لذا برای جلوگیری از موازی کاری‌ها در توزیع کمک‌ها، سامانه‌ای طراحی شده است تا تمامی کمک‌هایی که انجام می‌شود در آن ثبت شود.

آیت الله شعبانی با بیان اینکه باید از ظرفیت ارشاد در این شورا استفاده شود، مطرح کرد: نتیجه مصوباتی که در جلسات مطرح می‌شود، باید به صورت مکتوب به دبیرخانه ارائه شود و مشخص شود که کدام طرح به نتیجه رسیده؛ چرا که اگر این اتفاق رخ دهد نواقص موجود نیز مشخص خواهد شد.

وی وظیفه کمیته برنامه ریزی را جمع آوری ایده‌های قرانی و ارائه طرح‌ها قبل از شروع جلسات دانست و گفت: برنامه‌های عملیاتی، نیازمند بحث و تبادل نظر است، بنابراین بهتر است قبل از شروع جلسات این کمیته طرح‌ها را به اعضا ارائه کند تا فرصت مطالعه نیز وجود داشته باشد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.