حجت‌الاسلام حبیب‌الله شعبانی موثقی عصر دوشنبه در دیدار با مسوولان کمیته‌های ستاد مردمی مبارزه با کرونا افزود: این ستاد اولین تجربه‌ای است که با استفاده از آن با یک چالش سر و کار داریم و به طور قطع، با نواقصی همراه است.

وی با اشاره به اینکه تا به حال ستاد مردمی به این شکل برای مبارزه با یک ویروس تشکیل نشده بود، خاطرنشان کرد: زمانی که نقص و کمبود وجود دارد، کار جهادی نمود بیشتری پیدا می‌کند و می‌تواند خودش را نشان دهد؛ به بیان دیگر این توانایی مدیریت جهادی است که در کمبودها در میدان به کار می‌آید.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی عنوان کرد: نزدیک به یک ماه از حضور نیروهای مردمی در مقابله با کرونا می‌گذرد و ستاد مردمی باید در جذب نیروهای جدید و تازه نفس نیز ورود کند.

وی ادامه داد: ستاد مردمی باید از خود مردم برای برخی از اقدامات استفاده کند و به طور مثال با استفاده از بعضی از اقشار و یا افراد در محله‌ها و مسجدهای مختلف، اقدام به ضد عفونی مناطق کنند.

امام جمعه همدان افزود: با آسیب شناسی و نقد کار خود می‌توان ستاد را تقویت و از آن در آینده پس از پایان کرونا، برای چالش‌های بعدی به عنوان یک کمیته استفاده کرد.

وی اضافه کرد: این ستاد می‌تواند در آینده برای برطرف کردن آسیب‌های اجتماعی تاثیر گذار باشد.

حجت‌الاسلام شعبانی موثقی عنوان کرد: خیلی از این موارد می‌تواند تبدیل به یک تجربه تاریخی شود و  با استفاده از ظرفیت مستندسازی و صدا و سیما می‌توان این فعالیت‌ها را حفظ کرد و برای اطلاع آیندگان آن را نشر داد.

وی بیان کرد: حفظ مردمی بودن ستاد باید مورد توجه باشد و نباید این ستاد به نهادی وابسته تبدیل شود؛ چرا که با وجود گرفتاری‌های موجود باید تلاش کنیم این ستاد کمک حال مسوولان باشد.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت ، تاکنون  ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۳۶ نفر دیگر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به سه هزارو ۷۳۹ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.