سیداصغر تقوی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد:حفظ حرمت اموات مسلمین و جان‌باختگان ناشی از بیماری کرونا بر همه واجب است از این روز تمامی مراحل تیمم، کفن و دفن و اقامه نماز فوت‌شدگان بر اثر این بیماری، بر اساس موازین شرعی انجام می‌شود.
وی اظهار کرد: با تمهیدات صورت گرفته و همراهی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ورامین و تنی چند از روحانیون جهادی شهرستان، پیکر فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا بر اساس پروتکل‌های اعلام شده از سوی وزارت بهداشت و موازین شرعی اعلام شده از سوی مراجع عظام تقلید، تیمم داده شده، کفن می‌شوند و پس از اقامه نماز به خاک سپرده می‌شوند.
وی گفت: این اقدام خداپسندانه با استفاده از امکانات و تجهیزات پزشکی، رعایت کامل نکات ایمنی بهداشتی و در نظر گرفتن همه موازین شرع مبین اسلام صورت می‌گیرد تا هیچگونه دغدغه‌ای برای خانواده درگذشتگان وجود نداشته باشد.
تقوی تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده با شهرداری، اداره تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه، یک باب غسالخانه جدید در محل امامزاده طاهر و مطهر خیرآباد ورامین احداث می‌شود تا اموات ناشی از ویروس کرونا در این مکان تیمم و کفن شوند.
وی تأکید کرد: تیمم، کفن کردن و خاکسپاری تمامی اموات ناشی از کرونا هیچ گونه مشکل و یا امکان آلودگی برای سایر افراد به همراه ندارد و مردم نباید از این بابت نگرانی داشته باشند.
وی به تعداد فوت‌شدگان ناشی از بیماری کرونا در ورامین اشاره‌ای نکرد.
ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
برخی از آمار غیر رسمی خبر از فوت حدود ۳۰ نفر از شهروندان ورامینی بر اثر ابتلا به بیماری کرونا داده که اغلب این افراد در آرامستان حسین رضا(ع) به خاک سپرده شده اند.
بر اساس اعلام سخنگوی وزارت بهداشت و درمان، تا ظهر امروز دوشنبه ۱۸ فروردین، ۶۰ هزار و ۵۰۰ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند، ۳ هزار و ۷۳۹ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده و ۲۴ هزار و ۲۳۶ نفر بهبود یافته و از مراکز درمانی ترخیص شده‌اند.


 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.