سید سعید شاهرخی روز پنجشنبه در پیامی عروج ملکوتی سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی را تبریک و تسلیت گفت.

وی خاطرنشان کرد: سردار سلگی دلاوری بزرگ، رزمنده‌ای بی‌بدیل، مردی درد آشنا با قلبی رئوف و مهربان که سال‌ها در خط مقدم نبرد با دشمنان بعثی نقشی تعیین کننده داشت و بارها تا مرز شهادت جراحاتی سنگین برداشت و از آن پس در پاسداشت ارزش های دفاع مقدس لحظه ای درنگ نکرد و امروز به خیل یاران شهیدش پیوست و به آرزوی دیرینه اش دست یافت.

روزگاران باید بگذرد تا چنین مردانی پولادین و مسوولیت شناس که لحظه‌ای برای دفاع از مرز و بوم ایران اسلامی، شرافت و آزادگی از هیچ کوششی دریغ نکرد،در دامن خود پرورش دهد و  این اندوه جانفرسا بیش از هر مصیبت دیگر بر پیکره استان سنگینی می‌کند.

استاندار همدان شهادت جانگداز سردار رشید اسلام، جانباز سرافراز حاج میرزا محمد سلگی را به آحاد مردم قدرشناس استان و به ویژه رزمندگان و همرزمانش و خانواده داغدارش تبریک و تسلیت گفت.

سردار سلگی اسوه شهامت بود

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی نیز به مناسبت عروج ملکوتی سردارحاج میرزا سلگی فرمانده سپاه گردان ابوالفضل (ع) و سپاه انصارالحسین همدان (ع) پیام تسلیت منتشر کرد و گفت: این سردار برومند سپاه جمهوری اسلامی ایران یکی از ستونهای خیمه سپاه انصارالحسین (ع) همدان در فرماندهی گردان حضرت ابوالفضل بود و حماسه های ماندگار آفرید.

حمیدرضا حاجی بابایی شهادت این اسوه شهامت را به محضر رهبر معظم  انقلاب اسلامی، ملت بزرگ ایران، مردم شریف انصارالمجاهدین همدان و بیت مکرم این شهید والامقام و خانواده های شهدا و ایثارگران و همرزمان وی تسلیت و تهنیت گفت.

شهادت پاداش مجاهدتهای خالصانه است

فرمانده سپاه انصارالحسین(ع) استان همدان نیز با صدور پیامی شهادت سردار «حاج‌میرزا محمد سلگی» جانباز ۷۰ درصد، از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس و راوی کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» را تسلیت گفت.

سردار سرتیپ پاسدار مظاهر مجیدی در این پیام گفت: درود خدا بر آن شهید والا مقام و مجاهد فی سبیل الله که عمر پر برکت خود را در سایه‌سار قرآن و اهل بیت(ع) به مجاهدت و دفاع از مکتب علوی و فاطمی سپری کرد.

جانباز سرافراز، سردار «حاج میرزا محمد سلگی» بعد از سال‌ها مجاهدت مخلصانه و شجاعانه در میدان‏‌های مبارزه و جهاد و آرزوی شهادت در راه خدا و تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جانبازی در این راه مقدس، نام خود را در لوح زرین مجاهدان شهید فی سبیل الله جاودانه ساخت و شهادت تنها پاداشی بود که می‌توانست شایسته فداکاری‌ها و مجاهدت‌های خالصانه ایشان باشد.

سردار سلگی پرچمدار بصیرت و ولایت مداری بود

رییس قوه قضائیه نیز در یک پیام تسلیت گفت: خبر عروج آسمانی برادر جانباز سردار حاج میرزا محمد سلگی و پیوستن به خیل شهدای سرافراز انقلاب اسلامی،  پس از عمری مجاهدت و جانبازی در را خدا، موجب تاثر اینجانب شد. 

آیت الله رئیسی اظهار داشت: این مرد آسمانی که سال‎های با برکت عمرش را در جبهه حق و سنگرهای دفاع مقدس سپری کرد، همچون ستاره‎ای روشن در آسمان دفاع مقدس درخشید، و بخشی از رشادت و عاشقی او در راه خدا در سالیان پس از جنگ نیز نقل قصه‎ها و روایت‎های آن دوران بود و همین ویژگی‎ها بارها مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب قرار گرفت.

شهید سلگی علیرغم تحمل آثار جراحت های جسمی بسیار دفاع مقدس، پس ازآن دوران نورانی هم از پرچمداران با بصیرت و شجاع ولایت در استان همدان بود، و  سهم مهم و بسزایی در تعالی فرهنگ ایثار و شهادت در میان خیل عظیم جوانان کشور داشت و نهایتا به جمع یاران شهیدش پیوست؛ عاش حمیدا و مات سعیدا.

اینجانب شهادت این مجاهد نستوه و بصیر را محضر مقام معظم رهبری، مردم انقلابی استان همدان و همرزمان داغدار این شهید نورانی در لشکر انصارالحسین (ع) تبریک و تسلیت عرض می کنم و  صبر و اجر برای خانواده آن شهید عزیز، به ویژه همسر  محترم و فداکارش، از درگاه الهی مسالت دارم.

سردار سلگی فرمانده ای دلیر و فداکار بود

رییس مجلس شورای اسلامی نیز با انتشار پیامی شهادت فرمانده مبارز جنگ تحمیلی را تسلیت گفت و افزود: جانباز سرافراز سردار حاج میرزا محمد سلگی، از فرماندهان مؤمن، دلاور و فداکار هشت سال دفاع مقدس به لقاءالله پیوست و اجر سال‌ها ایثار و از خودگذشتگی توأم با درد و رنج جانبازی  را به جایگاه والای شهادت پیوند زد.

علی لاریجانی اظهار داشت: اینک که خداوند بزرگ سال‌ها پس از دفاع مقدس پاداش عظیم صابران را به آن مجاهد پارسا هدیه کرده است، بر روان پاک او که در دوران زندگی نیز شهید زنده نامیده می‌شد، درود می‌فرستم و نسل جوان کشور را  به مطالعه کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» اثر ماندگار خاطرات عاشورایی آن شهید والامقام فرا می‌خوانم.

همچنین به مردم شریف استان همدان و شهرستان نهاوند به ویژه خانواده با ایمان و صبور  و همرزمان و بازماندگان گرامی‌اش تبریک و تسلیت می‌گویم و از خداوند متعال علو درجات و همجواری او با یاران شهیدش را مسئلت می‌کنم.

سردار حاج‌میرزا محمد سلگی یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس استان همدان و راوی کتاب « آب هرگز نمی میرد" امروز پنجشنبه پس از سالها درد به دلیل جراحت شیمیایی به همرزمان شهیدش پیوست.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.