هشت سال جنگ تحمیلی میراث گران قیمت و گنجینه معنوی ماندگار برای ملت ایران است، چرا که مردم غیور این مرز و بوم پیروزی را با ایمان و روحیه مجاهدت در راه خدا به دست آوردند و اکنون در شرایطی که دشمن در حال ایجاد جنگ روانی در کشور است تقویت روحیه مقاومت و همدلی با یادآوری ارزش های دفاع مقدس رمز موفقیت است.

استفاده از ابزار هنر مانند تهیه فیلم، تئاتر، سرود، موسیقی، کتاب، اینفوگرافیک و خاطره‌گویی، متناسب با ذائقه امروز جامعه از جمله راهکارهای انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل امروز است و در این بین نباید از ظرفیت فضای مجازی با توجه به ضریب نفوذ آن در بین نسل امروز غافل شد.

یکی دیگر از تدبیرهای آشناکردن جوانان امروز با آرمان های انقلاب اسلامی و تقویت روحیه مقاومت و ایستادگی در شرایطی که دشمن به فکر ایجاد انحراف در ذهن جوانان است، ایجاد پایگاه های فرهنگی است و ساخت باغ موزه دفاع مقدس نوعی ایجاد پایگاه فرهنگی محسوب می شود.

باید در جامعه همه به اتفاق نظر برسند که هزینه فرهنگی و زنده‌نگه‌داشتن دفاع‌مقدس به شیوه‌های نوین هزینه نیست، بلکه سرمایه‌گذاری برای داشتن آینده روشن و کشوری روبه توسعه و ترقی است.

ساخت موزه دفاع مقدس با مستندسازی و تصویرسازی از دوران هشت سال جنگ تحمیلی نقش مهمی در غنابخشیِ افکار جوانان و رفع نیاز فرهنگی جامعه دارد که در استان سمنان با سفر پربرکت رهبر انقلاب در قالب یک طرح جامع و فرهنگی در سال ۱۳۸۵ مصوب شد و اکنون پس از گذشت ۱۳ سال هنوز تکمیل نشده و تکمیل آن نیازمند همت و سرعت بخشی از سوی مسئولان است.

استان سمنان، به نسبت جمعیت، سومین استان شهید داده در دفاع مقدس پس از اصفهان و قم است و بر اساس آمار، شهدای کل کشور ۲۱۹ هزار نفر و تعداد شهدای استان سمنان ۲ هزار و ۸۷۰ نفر است که همین آمار نشاندهنده ضرورت ایجاد و تکمیل پارک موزه دفاع مقدس در این استان است.

تاریخ دفاع مقدس حکایت جدال حق و ناحق است که ملت ایران با وحدت، انسجام و همدلی حماسه خلق کردند و اکنون با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان در کنار جنگ اقتصادی علیه کشور، تکیه بر این داشته های غنی فرهنگی راهکار امیدافزایی در جامعه و شکست دشمن است.

روز ۳۱ شهریور سالروز شروع جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران، به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده و تا هفتم مهر ادامه دارد.

۷۳۴۲/۶۱۰۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.