31شهریورماه سالروز آغاز جنگ تحمیلی از سوی رژیم بعث عراق علیه جمهوری اسلامی ایران به عنوان آغاز هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.
اکبر بختیاری روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این نمایشگاه براساس امضای تفاهم نامه همکاری میان سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران و ارتش جمهوری اسلامی به مناسبت گرامی داشت هفته دفاع مقدس در مراکز منتخب این سازمان از جمله فرهنگسراهای رازی، ملل، ابن سینا اشراق، بهاران و رضوان برپا شده است.
وی با اشاره به برپایی نمایشگاه هفته دفاع مقدس از یکم مهرماه به مدت یک هفته از ساعت 9 تا 19 در بوستان رازی افزود: سازمان ها و نهادهای زیرمجموعه ارتش جمهوری اسلامی همچون سازمان ایثارگران نیروی زمینی و مرکز تکاور پرندک در برپایی این نمایشگاه همکاری داشتند.
بختیاری افزود: در نمایشگاه دفاع مقدس، تجهیزات و ادوات نظامی از جمله تجهیزات سبک و سنگین نظامی، ادوات کوهستان، انواع تجهیزات انفرادی، تجهیزات ضدشیمیایی، چادر گروهی و غرفه های مختلفی که با نمادهای فرهنگی و دفاعی شامل تخت سربازی، فانوس، کلاه آهنی و سربند مزین شده به نمایش گذاشته شده است.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 شهر تهران، برپایی نگار گذر با نمایش تصاویری از شهدای مدافع حرم و شهدای نیروی زمینی ارتش و مجاهدت های آنان، به نمایش گذاشتن ماکت انواع بالگرد، کتب و اسناد مربوط به عملیات های مختلف نظامی با همکاری فرماندهی هوانیروز، پخش کلیپ های حماسی و کارگاه های زندگی در شرایط سخت را از دیگر بخش های این نمایشگاه عنوان کرد.
وی، برگزاری نمایشگاه ها و برنامه های مختلف فرهنگی را برای آشنایی و انتقال فرهنگ و ارزش های دفاع مقدس به نسل جوان بسیار موثر دانست و گفت: در نمایشگاه دفاع مقدس وقایع، رویدادها و عملیات های هشت سال دفاع مقدس توسط راویان برای مخاطبان بیان می شود.
بختیاری با اشاره به کمبود منابع مالی در برگزاری برنامه های فرهنگی اظهارداشت: بعضی از برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس هر ساله برگزار می شود و اگر مراکز فرهنگی از نظر مالی توانایی خوبی داشته باشند، می توانند با خلاقیت و نوآوری برنامه های متنوعی را برگزار کنند که بر مخاطب تاثیرگذاری بیشتری داشته باشد.
رئیس فرهنگسرای رازی گفت: با توجه به محدودیت های مالی مراکز فرهنگی می توان با همکاری ارتش جمهوری اسلامی و بهره مندی از امکانات این نهاد، برنامه ها و نمایشگاه هایی را برگزار کرده و وقایع دفاع مقدس را بیشتر برای مخاطبان معرفی کنیم.
وی، «منشور معنوی انقلاب اسلامی» و «ضیافت ستارگان» را از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 عنوان کرد و افزود: این برنامه ها در قالب ویژه برنامه سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به مناسبت هفته دفاع مقدس با عنوان «کربلا جاری است» برگزار می شود.
بختیاری اظهارداشت: برنامه «منشور معنوی انقلاب اسلامی»، چهارم مهرماه زمان اقامه نماز مغرب و عشا در مساجد توحید واقع در میدان پاستور و مظهری واقع در میدان قزوین، چهارراه ملک برگزار شد که در این برنامه ضمن قرائت و تفسیر وصیت نامه شهیدان حسین نوش آبادی و حسین احمدی، از خانواده این شهدا تجلیل شد.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 11 شهر تهران گفت: برنامه «ضیافت ستارگان» که طی روزهای چهارم، پنجم و ششم مهرماه به ترتیب در حسینیه شاهزاده علی اصغر(ع) واقع در کوچه شهید رجب بیگی، دانشکده افسری امام علی (ع) و کوچه حاج میری واقع در خیابان قزوین، خیابان غفاری برگزار می شود شامل تجلیل از خانواده شهدا ی والا مقام قیطولی، مهدی رجب بیگی، محمدحسین حاج میری، محقق یزدی، حجت الله موسیوند و حسام الدین صفری، غبارروبی مزار شهدای گمنام، قرائت زیارتنامه عاشورا و سوگواری شهدای حادثه تروریستی اهواز است.
فرهنگسرای رازی در میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی واقع شده است.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.