سید سعید شاهرخی روز دوشنبه در ویدئو کنفرانس با رحمانی فضلی، وزیر کشور با استانداران سراسر کشور افزود: طرح فاصله‌گذاری اجتماعی نتیجه مطلوبی در فضای اجتماعی استان همدان به همراه داشته است.

وی با بیان اینکه طرح بسیار کارشناسی شده و دقیق تدوین شده و در اجرای آن نیز حساسیت‌ها و دقت لازم را به کار گرفته‌ایم افزود: استقبال خوبی از طرح فاصله گذاری اجتماعی از سوی مردم همدان صورت گرفته است، بنابراین طبق برنامه ستاد ملی مبارزه با کرونا، تا ۲۰ فروردین طرح را ادامه خواهیم داد. 

استاندار همدان خاطرنشان کرد: در حال حاضر در این استان نیروهای مراقبت از سلامت مردم در ۲۷ نقطه ثابت و ۲ نقطه به‌طور سیار، در حال کنترل همه ورودی‌ها و خروجی‌های استان هستند. 

وی با بیان اینکه همکاری‌ و هم‌افزایی قابل ملاحظه‌ای بین اعضای ستاد استانی پیشگیری، کنترل و هماهنگی مقابله با ویروس کرونا در استان همدان برقرار است افزود: وحدت، انسجام و یکسان عمل کردن از ویژگی‌های مهم اجرای طرح ملی فاصله‌گذاری اجتماعی در سطح کشور است که همه استانداران، سعی در حفظ این رویه را دارند.

وی افزود: ستاد استانی مبارزه با کرونا در نهایت تلاش، همه مصوبات ستاد ملی را بلافاصله در دست اقدام قرار داده و همه آن‌ها را در قالبی بومی، به صورت منسجم و منظم در سطح استان اجرا کرده است. 

شاهرخی با بیان اینکه همه فرمانداران را بسیج کرده‌ایم تا غربال‌گری را با جدیت تمام نظارت و پیگیری کنند از مردم خواست صبور باشند و برای حفظ سلامت خود و جامعه روز طبیعت( ۱۳ فروردین) را نیز در خانه بمانند.

وی تاکید کرد: تاکنون یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت کل استان همدان غربال‌گری را انجام داده‌اند و روند رشد بیماری مبتلایان به ویروس کرونا در استان همدان روبه کاهش است.

 استاندار همدان گفت: از زمان اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی تاکنون مصرف بنزین در استان همدان نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۵۴ درصد کاهش یافته است. 

وی ادامه داد:  ۲۲ مورد از کسبه‌ای که به نکات و مصوبات ستاد استانی بی‌توجه بودند پلمب شده‌اند و ماشین‌های غیر بومی توقیف شده و برخی از آن‌ها نیز در پارکینگ هستند. 

استاندار همدان اضافه کرد: از آغاز اجرای طرح تاکنون ۱۶۰ خودرو که از مصوبات سرپیچی کرده بودند، ۵۰۰ هزار تومان جریمه شدند.

شاهرخی با بیان اینکه همچنان از ورود افراد غیر بومی به استان جلوگیری می‌شود خاطرنشان کرد: همه کانون‌های گردشگری و مکان‌های عمومی استان تعطیل هستند. 

وی افزود: ماشین‌هایی با پلاک‌های غیر بومی اجازه ورود و تردد در سطح استان همدان ندارند و همکاری و همراهی مردم، تاکنون نقش موثری در پیشبرد اجرای طرح فاصله‌گذاری اجتماعی داشته است.
 
استاندار همدان گفت: همه نیروهای درگیر در اجرای طرح با انگیزه و توان بیشتری طرح را ادامه دهند تا بتوانیم روند پیشگیری کروناویروس را هرچه سریع‌تر متوقف کنیم.

طبق آخرین گزارش رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تا ظهر امروز دوشنبه ۴۱ هزار و ۴۹۵ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند، که ۲ هزار و ۷۵۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و ۱۳ هزار و ۹۱۱ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.