مدیر روابط عمومی شرکت عمران و خدمات کیش روز سه شنبه با اعلام این خبر  گفت: این اقدام بخشی از طرح فراگیر پیشگیری و مقابله با شیوع ویروس کرنا است و در اجرای آن تمامی مساجد این جزیره با به به کارگیری همه امکانات هرشب بطور مستمر ضدعفونی می شود. 

فرزانه معماری در گفتگو با ایرنا افزود: پاشش مواد ضد عفونی و پایش مستمر معابر شهری، مبلمان شهری، ایستگاه‌های مینی‌بوس، سرویس‌های بهداشتی سطح‌شهر، پارک‌ها، وسایل بازی کودکان و شهرک‌های محل اسکان کارگران از سیاستگذاریهای مورد تاکید مدیر عامل  شرکت عمران، آب و خدمات منطقه آزاد کیش است و این طرح تا اطلااع ثانوی و ایمن سازی کامل در مقابل ویروس کرونا ادامه خواهد یافت. 

وی ضمن قدردانی از همه نیروهای شرکت کننده در اجرای این طرح ضربتی و تشکر از همکاری صنوف و مردم جزیره کیش سلامت شهروندان را از مهمترین اولویتهای منطقه آزاد کیش و مدیریت شرکت عمران این جزیره ذکر کرد و افزود: با توجه به این اولویت تمامی امکانات در سطح جزیره کیش به کارگرفته شده و تلاش شبانه روزی برای ایمن سازی محیط شهری ادامه دارد. 

 عملیات پیشگیرانه و مقابله با ویروس کرونا در کیش که هفته گذشته با توقف، برنامه های جمعی ممنوعیت ورود خودرو به این جزیره و تعطیلی مراکز آموزشی، کنسرت ها آغاز شده بود،  از اول هفته با عملیات گسترده ضد عفونی محیط شهری شدت و جدیت بیشتری به خود گرفت.

 در اجرای این طرح، نیروهای آتش نشانی با همیاری تلاشگران عرصه سلامت در عملیاتی مشترک با مدیریت معاونت امور شهری و محیط‌زیست شرکت عمران، آب و خدمات کیش و با همکاری مدیریت بحران و پدافند غیرعامل این شرکت، معابر پر تردد و خیابان‌های اصلی کیش را علیه ویروس کرونا ضدعفونی کردند.

به گفته مسئولان ذیربط طرح ایمن‌سازی محیط شهری کیش به‌صورت متناوب تا پایان دوره شیوع بیماری کرونا در کشور، با هدف پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا و حفظ سلامت شهروندان و گردشگران در این جزیره  ادامه خواهد.

ویروس کرونا درجزیره کیش قربانی نداشته  است اما گفته می شود که چند بیمار  مشکوک به این ویروس  تحت مداوا قرار گرفته اند.

از طرفی سخنگوی شورای سلامت کیش در تازه ترین نشست مطبوعاتی خود که دیروز دوشنبه برگزار شد، از کیشوندان و گردشگران خواست تا شیوع ویروس کرنا را جدی بگیرند و ضمن رعایت نکات ایمنی و بهداشتی از حضور در مکانهای عمومی خوداری کنند.دکتر رضانیا  تاکید کرد: بهترین راه مقابله با کرونا ماندن در خانه است. 

سخنگوی شورای سلامت کیش از تمدید یک هفته ای کلیه مراکز آموزشی و دانشگاهی و برنامه های جمعی به منظور پیشگیری و مقابله با ویروس کرونا در این جزیره خبر داد و  افزود: طبق آخرین مصوبات شورای سلامت این جزیره کلیه مدارس و مراکز علمی و آموزشی دولتی و خصوصی "  مهدهای کودک، مدارس، دانشگاهها، آموزشگاهها، اماکن خصوصی، مجتمع های تفریحی، جنگ ها و کنسرت ها و مراکز گردشگری همچنان تا روز دوشنبه هفته آینده تعطیل اعلام می شود.
 وی همچنین با اشاره به دستور االعملهای شورای سلامت کیش  اضافه کرد: کلیه مراکز تجاری و هایپر مارکت ها و مراکز خدماتی موظف به رعایت ساعت کار مصوبه قبلی ( از ۱۰ صبح تا ۱۳/۳۰ و ۱۸ الی ۲۱/۳۰ ) هستند.

رضانیا همچنین تعطیلی کلیه آرایشگاه های مردانه و زنانه، الزام به ضدعفونی کلیه کامیون های حمل کالای مصرفی و تجاری در بندرگاه رعایت نکات بهداشتی در فروشگاههای بزرگ و کوچک و تدابیر ویژه در جایگاههایی بنزین را از تاکیدات و مصوبات دومین نشست شورای سلامت  عنوان کرد و بر ضرورت رعایت این نکات برای ایمن سازی محیط شهری تاکید کرد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.