حمیدرضا نیکداد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این میزان افزایش مصرف آب موجب شده تا مشترک‌های آب و فاضلاب همدان در این روزها، به طور متوسط بین هزار و ۴۰۰ تا هزار و ۴۵۰ لیتر در ثانیه آب مصرف کنند.

وی اظهار داشت: در روز چهارشنبه هفته گذشته (۲۸ اسفند ۱۳۹۸) مردم همدان با مصرف آب به میزان ۲ هزار و ۱۰۰ لیتر در ثانیه، میزان مصرف آب را ۵۰ درصد افزایش دادند.

نیکداد تاکید کرد: در رعایت نکات بهداشتی و پیشگیری از شیوع ویروس جدید کرونا در میزان افزایش مصرف آب، بی تاثیر نیست.

وی ادامه داد: مردم توجه داشته باشند در کنار رعایت نکات بهداشتی و شست و شوی مداوم دست‌ها، در صرفه جویی‌ مصرف آب نیز کوشا باشند.

معاون بهره‌برداری شرکت آب و فاضلاب همدان بیان کرد: اگر در زمان شست و شوی دست‌ها به مدت ۲۰ ثانیه شیر آب باز باشد به ازای هر بار شست و شو، ۶ لیتر آب هدر می‌رود که ممکن است موجب کم آبی در فصل تابستان شود.

وی گفت: به مردم توصیه می‌شود در هنگام شست و شو، پس از زدن مایع دستشویی به دست‌ها، شیر آب را ببندند، دست‌ها را شست و شو دهند، و پس از شستن دست‌ها، شیر آب را باز کنند.

نیکداد افزود: با توجه به محدودیت منابع آبی، مشترک‌ها توجه داشته باشند در کنار رعایت توصیه‌های بهداشتی، در مصرف آب نیز صرفه‌جویی کنند.

براساس آخرین آمار میانگین مصرف آب در کشور به ازای هر نفر۲۴۰ لیتر در شبانه روز است اما هر فرد همدانی به صورت میانگین۱۷۷ لیتر در طول شبانه روز آب مصرف می کند.

سالانه ۹۴ میلیون متر مکعب آب در همدان تولید می‌شود که ۱۳.۶ درصد آن هدر رفت ظاهری می‌شود.

۹۹ درصد از جمعیت استان همدان از آب سالم لوله کشی و ۷۴ درصد نیز از شبکه فاضلاب برخوردارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.