سرهنگ غلامعلی همایی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: ۲۵ اسفند سال گذشته طرح نوزی پلیس راه آغاز شده و تا پایام ایام نوروز ادامه دارد.

وی اضافه کرد: از آغاز این طرح تاکنون یک نفر در سانحه جاده ای همدان جان باخت که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸۰ درصد کاهش داشته است.

سرهنگ همایی اضافه کرد: ۶۳ تن در سوانح جاده ای طرح نوروزی سال گذشته مجروح و مصدوم شدند که این آمار با ۶۰ درصد کاهش به ۲۵ نفر از ابتدای طرح نوروزی امسال رسیده است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان بیان کرد: تعداد تصادف های خسارتی هم از ۱۱۱ مورد در سال گذشته به ۴۰ سانحه رانندگی تقلیل یافته که در این حوزه نیز شاهد کاهش ۶۶ درصدی هستیم.

سرهنگ همایی مهمترین علت کاهش سوانح را کاهش سفرهای برون شهری بیان کرد و گفت: میزان ورود خودروها به حوزه استحفاظی این استان از آغاز طرح نوروزی تاکنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی اظهار داشت: سه میلیون و ۸۴ هزار خودرو از ۲۵ اسفند سال گذشته تاکنون از جاده های برون شهری این استان تردد کردند که این آمار در زمان مشابه سال گذشته پنج میلیون و ۶۵۶ هزار دستگاه خودرو بود.

استان همدان دارای پنج هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی، بزرگراه، آزادراه و راه روستایی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.