منوچهر کرمی روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

وی با بیان اینکه روند ابتلا در این استان نسبت به روز گذشته نزولی بوده است اظهار داشت: تست کرونای ۱۹ نفر امروز در استان مثبت بوده که میزان ابتلا در روز گذشته ۲۷ نفر بوده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان خاطرنشان کرد: در استان همدان از همه موارد مشکوک تست و نمونه گیری گرفته می‌شود و آزمایشات روزآمد و دقیق است.

وی با بیان اینکه براساس تحقیقات، علائم ابتلا به این ویروس با سپری شدن ۱۰ روز مشخص می شود گفت: از این رو همچنان از مردم می خواهیم توصیه های بهداشتی را جدی بگیرند.

کرمی اضافه کرد: افزایش آمار مبتلایان فقط به دلیل مسافرت نیست بلکه تحرکات جمعیتی، بازار رفتن ها، میهمانی و افزایش تماس‌های اجتماعی بین افراد آمار را افزایش می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: گروه سنی مبتلایان به ویروس کرونا در استان همدان بالای ۷۰ سال و پس از آن گروه سنی بالای ۶۰ سال است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان آمار گروه سنی زیر ۲۰ سال را در این استان محدود عنوان و اضافه کرد: مبتلایان این گروه از بین کسانی بوده اند که در خانواده آزمایش کووید ۱۹ مثبت بوده است.

کرمی با بیان اینکه یک نفر از مبتلایان ویروس کرونا در استان زیر ۱۰ سال بوده است افزود: ۴۸ درصد از مبتلایان را زنان و ۵۲ درصد را مردان تشکیل داده‌اند.

بنابر اعلام  مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تاکنون ۲۱ هزار و ۶۳۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده، هزار و ۶۸۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و هفت هزار و ۹۱۳ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس یافته های آزمایشگاهی، هزار و ۲۸ مورد جدید ابتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد و تا امروز ۲۱ هزار و ۶۳۸ بیمار مبتلا به این بیماری در کشور گزارش شده است.

تاکنون هفت هزار و ۹۱۳ نفر در کشور بهبود یافته‌اند و با جان باختن ۱۲۹ نفر از بیماران، مجموع درگذشتگان بر اثر این بیماری در کشور به هزار و ۶۸۵ نفر رسید.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.