بهروز کارخانه ای روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این طرح ۷۸ نفر دارای علائم تب بودند که پس از آزمایش دقیق از این تعداد ۶ نفر به مرکز درمانی انتقال یافتند.

وی اضافه کرد: هم اینک ۱۳ پست غربالگری جمعیت هلال احمر به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در وروردی شهرستان ها مستقر هستند.

کارخانه ای بیان کرد: نیروهای این جمعیت بر اساس وظایف ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا در مبادی ورودی شهرها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران اقدام می کنند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان خاطرنشان کرد: از ابتدای آغاز طرح ۱۶۶ نیروی داوطلب هلال احمر در قالب ۱۳ پایگاه پایش سلامت، ۱۲ پایگاه امداد و نجات جاده‌ای، یک پایگاه کوهستانی و یک امداد هوایی هلال احمر در استان فعالیت دارند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تست کرونای ۱۷۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم اظهار داشت: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان افزود: با انجام اقدام های درمانی صورت گرفته یکصد تن بهبود یافته اند ۵۷ تن نیز تحت درمان قرار دارند.

حیدری مقدم خاطرنشان کرد: افراد بالای ۷۰ سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین ۴۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۱۸ هزار و ۴۰۷ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۲۸۴ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۹۷۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.