محسن نجات روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۱۲ پست بازرسی در ورودی های استان ایجاد شده و ۴۰۰ نفر داوطلبانه در اجرای این طرح مشارکت دارند.

وی افزود: نیروهای این جمعیت بر اساس وظایف ذاتی مبنی بر کاهش دردها و تسکین آلام بشری و همچنین تصمیم ستاد مقابله با کرونا از ۱۱ اسفند در مبادی ورودی شهرها اقدام به برپایی ایستگاه‌های سلامت و اطلاع رسانی نسبت به آموزش و غربالگری سلامت مسافران کرده اند.

نجات اظهار داشت: افراد مشکوک به ویروس کرونا به دانشگاه علوم پزشکی معرفی می شوند که اگر با معاینه نتیجه مثبت اعلام شود قرنطینه خواهند شد.

وی بر اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به جامعه برای قطع زنجیره ویروس کرونا تاکید کرد و گفت: ۱۵ هزار بروشور آموزشی بین شهروندان استان و همچنین در پست های غربالگری بین مسافران توزیع شده و همچنین ۳۰۰ برنامه آموزشی و محتوایی شامل کلیپ، مصاحبه با پزشکان و نمایش های طنز تهیه و منتشر شده است.

نجات اظهار داشت: با همکاری شهرداری و سپاه نیز نسبت به ضد عفونی کردن اماکن شهری اقدام شده است.

وی با اشاره به ساماندهی خیران و داوطلبان به منظور کمک و مشارکت آنان در مبارزه با ویروس کرونا، گفت: از نیکوکاران، سمن ها و تشکل ها درخواست داریم به هر میزانی که می توانند کمک کنند تا بتوانیم زنجیره این بیماری را قطع کنیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی گفت: تلاش می کنیم برای مناطق محروم و روستایی و حاشیه شهر بسته های بهداشتی و ضدعفونی تهیه کنیم که از مردم خیرخواه می خواهیم که این سازمان را در این خصوص حمایت کنند.

نجات اظهار داشت: با توجه به اینکه احتمال بارش های شدید در فروردین امسال وجود دارد تمامی تمهیدات لازم در این خصوص اندیشیده شده و تمامی پایگاه های امداد و نجات این جمعیت در حالت آماده باش قرار دارند.

جمعیت هلال احمر خراسان شمالی حدود هزار و ۵۰۰ امدادگر و نجاتگر داوطلب و ۱۸ پایگاه امداد و نجات ثابت و موقت فصلی دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.