وحید علی ضمیر روز پنجشنبه در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: براساس مصوبه ستاد کرونا شهرستان همدان و با هدف جلوگیری از انتشار این ویروس و حفظ سلامتی مردم فعالیت مراکز غیرضروری خرید، روزبازارها و دستفروشان در شهر همدان از دوشنبه گذشته ممنوع اعلام شده است.

وی با تاکید بر اینکه همه باید به قانون احترام بگذارند، افزود: امروز شمار اندکی از دستفروشان به صورت پراکنده قصد فعالیت در پیاده راه بوعلی داشتند که با برخورد نیروهای نظارتی شهرداری مواجه شدند و طبق گزارش های رسیده به پیاده راه اکباتان عزیمت کردند.

علی ضمیر خاطرنشان کرد: طرح ممنوعیت بساط گستری دستفروشان شامل پیاده راه اکباتان نیز هست و امروز به صورت کامل این مسیر پاکسازی شد.

وی گفت: شهرداری و نیروی انتظامی اوضاع بازار را رصد کرده و با کسانی که از دستور یاد شده سرپیچی کنند برخورد می شود.

پیاده راه سازی میدان امام خمینی (ره) و خیابان اکباتان همدان به طول حدود یک هزار و ۷۰۰ تا ۸۰۰ متر است و مکان مناسبی برای دستفروشان به شمار می رود.

بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، بیش از ۵۰۰ دستفروش در همدان فعالیت می کنند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان تست کرونای ۱۵۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۵۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۹۶ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

حیدری مقدم با بیان اینکه ۴۳ بیمار هم اینک در بیمارستان بستری هستند بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین ۴۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.