لیدا رفعتی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: چادرها و مکان های عرضه میوه که با هدف تنظم بازار و رفاه حال مردم دایر شده، می تواند باعث ازدحام جمعیت و افزایش احتمال انتشار ویروس کرونا شود.

وی اضافه کرد: بنابراین انتظار می رود مسوولان و متولیان امر به منظور پیشگیری از ازدحام شهروندان، تعداد مکان ها و چادرهای پیش بینی شده در سطح شهر را برای عرضه میوه عید نوروز افزایش دهند.

مدیرگروه سلامت محیط و کار معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار داشت: شاغلان در چادرهای عرضه میوه به طور حتم باید از وسایل حفاظت فردی نظیر ماسک معمولی و دستکش استفاده کنند.

رفعتی استفاده از دستگاه کارت خوان برای برای تبادل وجه میوه و رعایت فاصله حداقل یک متری بین مشتریان را به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا الزامی دانست.

پیشتر معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان به ایرنا اعلام کرده بود: سیب و پرتقال با قیمت مصوب ستاد تنظیم بازار در ۴۰ غرفه سطح شهر با قیمت پرتقال هر کیلوگرم پنج هزار و ۵۰۰ تومان و سیب به قیمت ۶ هزار تومان توزیع می شود.

مجید زرین دلاور اضافه کرد: برای این منظور یک هزار و ۳۰۰ تن پرتقال و ۵۵۰ تن سیب از نوع مرغوب تهیه و در سردخانه های استان همدان ذخیره شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان امروز در گفت وگو با ایرنا گفت: طبق آخرین گزارش‌ها تست کرونای ۱۵۵ نفر در این استان مثبت شده‌است.

رشید حیدری مقدم اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان در روستاهای همدان است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان اظهار داشت: از ۱۵۵ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۹۶ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

حیدری مقدم با بیان اینکه ۴۳ بیمار هم اینک در بیمارستان بستری هستند بیان کرد: افراد بالای ۷۰ سال درصد بالایی از مبتلایان به ویروس کرونا را در همدان تشکیل می دهند همچنین ۴۸ درصد از مبتلایان به ویروس کرونا زن و ۵۲ درصد مرد هستند.

بر اساس جدیدترین اطلاعات ارائه شده از سوی علیرضا رئیسی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۱۷ هزار و ۳۶۱ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و هزار و ۱۳۵ نفر به علت ابتلا به این ویروس فوت کرده و پنج هزار و ۷۱۰ نفر نیز بهبود یافته‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.