بهروز کارخانه ای روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد :هشت پست غربالگری جمعیت هلال احمر در هفت شعبه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در وروردی شهرستان ها مستقر شدند.

وی اضافه کرد: ۱۳ دستگاه تب سنج در اختیار تیم های هلال احمر برای غربالگری سرنشینان خودروهای عبوری به سمت همدان قرار گرفته است و از ۲۳ اسفند تاکنون سرنشینان ۳۵ هزار و ۱۰۹ دستگاه خودرو تب سنجی شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: از بین ۸۳ هزار ۷۲۸ هزار نفر ورودی به این استان ۵۵ نفر دارای علائم تب بودند که پس از آزمایش دقیق از این تعداد ۶ نفر به مرکز درمانی ارجاع داده شدند.

کارخانه ای افزود: از ابتدای شروع طرح ۷۲ نفر روز پرسنل و ۳۰۶ نفر روز داوطلب در پست های یاد شده فعالیت داشتند و روزانه سه دستگاه آمبولانس و سه خودرو کمک دار در این شعب به کار گرفته شده است.

 مدیرعامل جمعیت هلال احمر همدان اظهار داشت: شهروندان در صورت داشتن علائمی همچون کبودی لب و صورت، تنگی نفس شدید و بی قراری، خواب آلودگی و گیجی باید به فوریت به مراکز جامع و بیمارستان مراجعه کنند.

وی گفت: استفاده ماسک ساده تنها برای کسانی که سرفه می کنند یا مراقب افراد بیمار هستند ضرورت دارد و ماسک N۹۵ نیز برای افرادی که در بخش های ویژه به مداوای بیماران مشغول هستند توصیه می شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان روز گذشته با بیان اینکه تست کرونای ۱۴۲ بیمار در این استان مثبت شده است گفت:  ۳۷ نفر در شهرستان همدان، ۲۲ نفر در اسدآباد، ۲۱ نفر در نهاوند، ۱۵ نفر در ملایر، ۱۳ نفر در رزن، ۱۱ نفر بهار، ۱۰ نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در فامنین و چهار نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

رشید حیدری مقدم اضافه کرد: ۷۰ درصد مبتلایان به ویروس کرونا در این استان مربوط به جامعه شهری و ۳۰ درصد آن مربوط به ساکنان روستایی است.

وی اظهار داشت: از ۱۴۲ مبتلا به ویروس کرونا در این استان پس از اقدام های درمانی صورت گرفته ۸۹ تن ترخیص شده و در منزل تحت مراقبت قرار دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.