بهنام شهدی روز دوشنبه در جلسه ستاد تنظیم بازار آذربایجان غربی با اشاره به شیوع بیماری کرونا در جامعه و افزایش مصرف کالاهای بهداشتی و سلامت محور در کشور و به تبع آن در استان، اظهار داشت: دستگاه‌های نظارتی اجازه تخلف را به متخلفان نخواهند داد و از گروه‌های بازرسی نیز می‌خواهیم با تشدید بازرسی‌ها و معرفی افراد متخلف به دستگاه قضایی ، آرامش را در بازار حفظ کنند. 

وی همچنین به تولید الکل در سه کارخانه و تولید مواد ضد عفونی در ۱۲ کارخانه در استان نیز اشاره کرد و گفت: تمامی محصولات تولید این کارخانجات در اولویت اول در خود استان توزیع می‌شود.

وی همچنین خواستار نظارت بیشتر دانشگاه علوم پزشکی استان بر روند توزیع مواد ضدعفونی در داروخانه‌های استان شد .

وی با تاکید بر تعطیلی مراکز تجمع غیر ضروری در شهرهای مختلف استان برای جلوگیری از تشدید شیوع بیماری کرونا نیز گفت: قطع چرخه انتقال بیماری جز با مشارکت مردم امکان پذیر نخواهد بود و از اقشار مختلف مردم می خواهیم در چند روز آینده در خانه‌های خود مانده و از حضور در اماکن پرتردد جلوگیری کنند. ‪

به گزارش ایرنا، شیوع ویروس کرونا اواخر دسامبر گذشته از چین آغاز شد و تاکنون هزاران نفر در این کشور به این ویروس مبتلا شده‌اند و صدها نفر بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده‌اند.

این بیماری قابل پیشگیری است و به‌راحتی و با راهکارهای ساده می‌توان از شیوع و ابتلا به آن جلوگیری کرد.

این ویروس دوره نهفته به نسبت طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین امر موجب شده‌ تا زمانی که علایمی‌چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند، از آن آگاهی پیدا نکنند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان احساس نکنند.

با انتشار خبر شیوع بیماری کرونا، برخی افراد سودجو اقدام به احتکار اقلام پیشگیری از این بیماری کردند که در یک هفته گذشته، میلیون ها عدد از انواع اقلام شامل ماسک، مواد ضدعفونی کننده و دستکش در آذربایجان غربی کشف و ضبط شده‌است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.