داریوش صفاری روز شنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: صبح امروز بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت یک تجهیزات پزشکی متخلف را شناسایی کردند که ۲ هزار عدد ماسک، یک هزار عدد دستکش لاتکس و ۲۰ لیتر محلول ضدعفونی را احتکار کرده بود.

وی اضافه کرد: این فروشنده اقلام بهداشتی یاد شده را در خودروی سورای خود پنهان کرده بود که این کار از لحاظ قانونی جرم محسوب می شود.

صفاری گفت: احتکار مواد ضدعفونی‌کننده و اقلام بهداشتی از جمله ماسک در شرایطی که جامعه با شیوع ویروس کرونا درگیر است یک اقدام سودجویانه، غیراخلاقی و غیرقانونی است. 

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت همدان با اشاره به تشدید بازرسی و کنترل بازار خاطرنشان کرد: مردم در شرایط کنونی نیاز مبرم به مواد ضدعفونی‌کننده دارند و سوءاستفاده در این زمینه، منجر به برخورد جدی قضایی می شود. 

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان شمار جانباختگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در این استان به پنج تن رسیده است.

رشید حیدری مقدم روز شنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: طبق آخرین اطلاعات و آمار به دست آمده تاکنون ۱۱۳ فرد مبتلا به ویروس کرونا در این استان شناسایی شده اند.

وی بیان کرد: توزیع شهرستانی مبتلایان به ویروس کرونا شامل ۳۳ تن در همدان، ۲۰ نفر در اسدآباد، ۱۶ نفر در نهاوند، ۱۱ نفر در رزن، هشت نفر در کبودراهنگ، ۶ نفر در بهار، پنج نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان است. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان همدان یادآوری کرد: ۲۶۴ تن از افراد بهبود یافته یا مشکوک به ویروس کرونا که در بیمارستان ها تحت نظر بودند ترخیص شدند.

بیش از ۱۱۰ هزار عدد اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده احتکاری در یک ماهه اخیر در این استان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.