علیرضا گوهری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود هشدارهای اعلام شده، برخی افراد همچنان به صورت آزاد فعالیت می کنند که در واقع مغایر با اطلاعیه صادره از سوی وزارت ورزش و جوانان است.

وی اضافه کرد: با این حال گزارش هایی مبنی بر فعالیت برخی صخره نوردان به صورت خودجوش در ارتفاعات منطقه خورزنه رسیده است اما مسوولیت برخورد با این اقدام بر عهده نهادهای نظارتی است.

گوهری خاطرنشان کرد: وظیفه ما اعلام هشدارها و اطلاعیه ها است و اکنون عده ای از سنگنوردان در منطقه خورزنه فعالیت دارند اما قدرت منع آنها را نداریم.

رییس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با اشاره به ممنوعیت صادره برای فعالیت غارنوردان نیز گفت: کمیته غارنوردی و غارشناسی فدراسیون کوه‌نوردی و صعودهای ورزشی بارها اعلام کرده که با توجه به ایزوله بودن فضای غارها و آسیب‌ پذیر بودن موجودات داخل غار و همچنین از بین نرفتن باکتری‌ها و میکروب‌ها در فضای غارها از ورود به این مناطق خودداری شود.

وی اضافه کرد: باید به سالم بودن محیط غارها توجه کنیم تا از انتقال ویروس به داخل آن جلوگیری شود.

گوهری با قدردانی از گروه های کوهنوردی در پرهیز از انجام صعود به ارتفاعات در راستای پیشگیری از ویروس کرونا گفت: گروه های کوهنوردی و طبیعت گردی از این قانون تبعیت کرده و اکنون خود نیز مروج پیشگیری از کرونا هستند.

وی افزود: کوهستان و طبیعت زیبای همدان در هفته‌های آینده از این بحران عبور خواهد کرد و بار دیگر پذیرای دوستداران خواهد بود ضمن اینکه خادمان پناهگاه ها آماده هرگونه همکاری هستند.

۱۳۱ نفر شامل ۳۵ نفر در شهرستان همدان، ۲۱ نفر در اسدآباد، ۲۰ نفر در نهاوند، ۱۷ نفر در ملایر، ۱۱ نفر در رزن، ۹ نفر در کبودراهنگ، ۹ نفر در بهار، ۶ نفر در فامنین و سه نفر در تویسرکان به ویروس کرونا مبتلا شدند.

از تعداد ۱۳۱ فرد مبتلا به ویروس کرونا در استان همدان هم اینک ۴۶ تن در بیمارستان تحت مداوا و درمان هستند و مابقی ترخیص شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.